کد خبر 381481
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۱

رییس حوزه هنری با اشاره به پدیده گرین کارت و جشنواره های خارجی بیان کرد که این موضوعات نباید هنر و ادبیات ما را از گفتن حقایق باز دارد و ناخواسته در دام آنها بیفتیم.

 به گزارش مشرق، محسن مومنی شریف رییس حوزه هنری، در مراسم رونمایی از اولین مجموعه آثار باشگاه فیلم سوره که روز یکشنبه ۲۸ دی ماه در تالار مهر حوزه هنری برگزار شد، گفت: این باشگاه با آرزوهای بسیاری تاسیس شده است که مسیر رسیدن به آنها چندان دور از دسترس نیست.

فلسطین شناسنامه فیلمسازان باشگاه فیلم سوره

وی با اشاره به آثاری که به بهانه روز غزه و با این مضمون رونمایی شدند، ادامه داد: روزی که افتخارآفرینان سینمای ایران به این باشگاه آمدند اهدافی تعریف شد و ما خوشحالیم که این فیلمسازان خود را با شناسنامه ای معرفی می کنند که به فلسطین معروف است.

رییس حوزه هنری با تاکید بر اینکه فلسطین همیشه در جهان اسلام نماد جدایی حق از باطل بوده است، گفت: وقتی حضرت امام خمینی (ره) نهضت انقلاب اسلامی را آغاز کردند و نهضت به پیروزی رسید ایشان فلسطین را هم یکی از آرمان ها خواندند. رهبر انقلاب هم هیچ گاه اجازه ندادند که بر سر مساله فلسطین معامله ای صورت بگیرد و این نقش فلسطین در تاریخ معاصر ماست.

وی تصریح کرد: هر جا که فلسطین باشد آنجا حق هست و هر کجا که بخواهند مساله فلسطین را تخطئه کنند و بر آن سرپوش بگذارند قطعا آنجا جبهه استکبار و باطل است.

هنر و ادبیات در مقابل دشمن خارجی کمی منفعل برخورد کرده است

مومنی شریف با توجه دادن هنرمندان و فعالان عرصه هنر و ادبیات عنوان کرد: ادبیات و هنر ما با همه افتخاراتی که بویژه بعد از انقلاب داشته است در همه عرصه ها پاسخ مثبتی نسبت به امور نشان داده است اما نسبت به موضوع دشمن کمی بی اعتنا بوده است. درواقع این گلایه وجود دارد که هنر و ادبیات ما بویژه در حوزه هنرهای رسانه ای مثل سینما در مقابل دشمن خارجی کمی منفعل برخورد کرده است درحالیکه دشمن اینگونه نیست و مدام بر ما می تازد و در این حوزه از هیچ یک از مقدسات ما هم فروگذاری نکرده است.

وی ادامه داد: دشمن از جسارت به قرآن کریم گرفته تا جسارت به ساحت پیامبر اسلام از هیچ چیز کوتاهی نمی کند. هر بار اتفاقی رخ می دهد روح و روان بیش از یک میلیارد مسلمان جریحه دار می شود و مسلمانان به خیابان ها می ریزند و افراد زیادی کشته می شوند اما به آنها اعتنایی نمی شود. مشکل اینجاست که آنها از هنرمندان ما و جهان اسلام نمی ترسند.

خطوط قرمز دشمن حضرت مسیح (ع) و یا مقدسات نیست

رییس حوزه هنری با تاکید بر اینکه باید خطوط قرمز دشمن را به نقد کشید، اظهار کرد: اگر ما از توانایی های خود در به نقد کشیدن این خطوط استفاده می کردیم آنها جرات نمی کردند چنین کاری کنند.

وی با اشاره به این خطوط قرمز بیان کرد: خطوط قرمز آنها مسیح و یا مقدسات نیستند، بدترین اهانت ها را به مسیح و پیامبران الهی انجام گرفته است و کسی اعتراضی نداشته است. خطوط قرمز آنها صهیونیزم جهانی، هولوکاست و مبانی و ارزش های لیبرال دموکراسی است باید به اینها حمله کنیم که آسیب پذیر و شکننده هستند اما متاسفانه این اتفاق رخ نمی دهد.

مومنی شریف ادامه داد: این نگرانی وجود دارد که نکند جریان های ما را جشنواره های خارجی هدایت کنند و نباید اینگونه بشود که ما ناخواسته در دام آنها بیفتیم.

امیدوارم پدیده گرین کارت ما را از گفتن حقایق باز ندارد

رییس حوزه هنری به پدیده گرین کارت اشاره و عنوان کرد: امیدوارم پدیده گرین کارت ما را از گفتن حقایق باز ندارد. این پدیده در مساله فوتبال و ورزش باز شد و متاسفانه میان بعضی از هنرمندان و حتی مدیران و سیاسیون هم راه پیدا کرد درحالیکه این موضوع با غیرت ایرانی سازگاری ندارد.

وی در پایان با اشاره به هنرمندانی همچون پرویز شیخ طادی گفت: البته ممنون هستیم از هنرمندانی همچون پرویز شیخ طادی که به موضع دشمن پرداخته اند. این راه باید ادامه پیدا کند چراکه پرداختن به مهربانی های پیامبر کافی نیست و باید به مسایل دیگر هم پرداخت و واکنش نشان داد.

در مراسم رونمایی از اولین مجموعه آثار باشگاه فیلم سوره از پرویز شیخ طادی کارگردان فیلم «شکارچی شنبه» قدردانی شد.
منبع: مهر