کد خبر 379108
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۹۳ - ۱۴:۳۸

معاون بسیج ستاد کل نیروهای مسلح گفت: متاسفانه با ادغام وزارت جهاد سازندگی با وزارت کشاورزی، یک خلأ در کشور به‌وجود آمد و جهاد سازندگی آن هویت اصلی خود را از دست داد.

به گزارش مشرق،  سردار حسین صالحی اصل معاون بسیج ستاد کل نیروهای مسلح درباره فعالیت‌های بسیج سازندگی، گفت: بسیج سازندگی در ابتدای انقلاب با عنوان جهاد سازندگی پا به عرصه گذاشت و دغدغه آن ساختن ایران اسلامی بود، زیرا حضرت امام خمینی(ره) فرموده بودند که «کشور ما را خراب کردند و باید سازندگی با قوت تمام آغاز شود.»

وی با اشاره به نقش پر رنگ بسیج سازندگی در بازسازی میهن اسلامی، اظهار کرد: با فرمان امام(ره) حرکت به سمت سازندگی ایران اسلامی آغاز شد، اما مدتی بسیار اندک از جهاد برای آبادانی و بازسازی ایران گذشته بود که جنگ تحمیلی آغاز شد و امکانات به سمت سازندگی جنگ روانه شد.

سردار صالحی با تاکید بر نقش مؤثر جهاد سازندگی در طول دوران دفاع مقدس، تصریح کرد: متاسفانه با ادغام وزارت جهاد سازندگی با وزارت کشاورزی، یک خلأ در کشور به‌وجود آمد و جهاد سازندگی آن هویت اصلی خود را از دست داد.

وی افزود: در همین راستا با عنایت مقام معظم رهبری، جهاد سازندگی به بسیج سازندگی برای خدمت به روستائیان و مناطق محروم و کم‌برخوردار کشور، تبدیل شد.

معاون بسیج ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به نقش بسیج سازندگی در کشور، عنوان کرد: بسیج سازندگی همان کارهای جهاد سازندگی را با نگاهی عمیق تر، علمی تر و با تجربیات جدیدتر و با دغدغه بیشتر دنبال می کند.

وی در ادامه بیان کرد: بسیج سازندگی طی این چند سال، کارهای بزرگی انجام داده که خوشبختانه روند رو به رشدی را در آبادانی و سازندگی کشور عزیزمان داشته به نحوی که خبرهای بسیار خوبی در رابطه با سازندگی توسط بسیج سازندگی در مجلس شورای اسلامی و جو جامعه تاکنون داشته ایم.

سردار صالحی سپس با تاکید بر اینکه بسیج سازندگی نقش جمع آوری نیروهای مستعد و استفاده از توانمندی‌های این افراد در جهت سازندگی کشور را ایفا می کند، خاطرنشان کرد: فعالیت‌های بسیج سازندگی یا در مناطق محروم برای رفع محرومیت است و یا در نقاطی برای کشف گنجینه‌ها است.

معاون بسیج ستاد کل نیروهای مسلح ادامه داد: ما در نقاطی از کشور بسترهای مناسب و نیروهای فعال داریم اما سازماندهی نداریم تا ضمن جمع‌آوری این نیروها، امکانات را در جهت شکوفا ساختن اقتصاد کشور، مدیریت کند و بتوانیم بدین وسیله از بسیاری از مشکلات اقتصادی عبور کنیم؛ به همین خاطر بسیج سازندگی می‌تواند این وظیفه مهم را به نحو مطلوبی انجام دهد.