کد خبر 363663
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۸

وزیر خارجه آمریکا در یک تماس تلفنی، به نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی کشته شدن صهیونیست‌ها در عملیات قدس را تسلیت گفت.

به گزارش مشرق، «جن ساکی» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که «جان کری» وزیر خارجه این کشور در تماس تلفنی با «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در ارتباط با کشته شدن صهیونیست‌ها در عملیات قدس تسلیت گفت.

واکنش کری در حالی صورت گرفته است که «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در اولین واکنش به عملیات قدس اعلام کرد به شدت به این عملیات پاسخ خواهد داد.

جنبش حماس ضمن تبریک عملیات استشهادی امروز قدس، آن را پاسخی طبیعی به ظلم رژیم صهیونیستی خواند. این جنبش انجام عملیات مذکور را پیشرفتی قابل توجه در مبارزه علیه رژیم اشغالگر خواند و اقدام شجاعانه عاملان آن را ارج نهاد.

صبح امروز شبکه المیادین گزارش کرد که در یک کنیسه در «هارنوف» قدس اشغالی تیراندازی صورت گرفته است که در آن 5 صهیونیست کشته و 4 نفر دیگر زخمی شده اند.

کانال 1 رژیم صهیونیستی اعلام کرد که عاملان عملیات استشهادی امروز «هما غسان» 27 ساله و «عدی ابوجمل» 22 ساله از اهالی «جبل مکبر» در شرق قدس هستند. گفته شده این دو که پسر عمو هم بوده اند با کلت کمری و چاقو این عملیات را انجام داده اند.

المیادین از شهادت فردی که این عملیات را انجام داده نیز خبر داد. این در حالی است که شبکه خبری عرب 48 در گزارشی از این عملیات در پایگاه اینترنتی خود نوشت که دو نفر از عوامل اجرای این عملیات به شهادت رسیده‌اند.

منبع: فارس