مرکز امور معاصر رژیم صهیونیستی ادعا کرده که با تشکیل حزب‌الله سوریه، ایران جبهه مبارزه خود با اسرائیل را به بلندی‌های جولان کشانده است.

گروه جنگ نرم مشرق- مرکز امور عمومی رژیم صهیونیستی در گزارشی از تشکیل حزب‌الله سوریه ابراز نگرانی کرده است. در این گزارش که با سخنان فرماندهان سپاه و برخی چهره‌های سیاسی کشورمان طی یکی دو سال استناد شده، از حزب‌الله سوریه به عنوان دومین گروه مبارز حامی ایران پس از حزب‌الله لبنان نام برده شده است.

این موسسه ادعا کرده که با تشکیل حزب‌الله سوریه، ایران جبهه مبارزه خود با اسرائیل را به بلندی‌های جولان کشانده است. همچنین تشکیل حزب‌الله سوریه این قدرت را به ایران داده که حتی در صورت کناره‌گیری بشار اسد از قدرت هم ایران جایگاه و نفوذ خود در سوریه را از دست ندهد. بر همین اساس، از این سناریو به عنوان پلان «ب» نام برده شده است، یعنی برنامه ایران برای تداوم حضور در سوریه در شرایط سقوط احتمالی اسد.

این موسسه صهیونیستی با اشاره به تجارب و آموزش‌های مهمی که حزب‌الله لبنان طی چند دهه اخیر از توان نظامی و دفاعی ایران به دست آورده، از اینکه همین ماجرا برای حزب‌الله سوریه تکرار شود، ابراز نگرانی کرده است.

مرکز امور معاصر رژیم صهیونیستی همچنین ادعا کرده که در جریان مذاکرات فرماندهان سپاه ایران و حزب‌الله لبنان در سال گذشته میلادی، تصمیماتی به این شرح اتخاذ شده است: تشکیل یک ارتش 150 هزار نفره در سوریه مشتمل از شیعیان و علویان ایران، عراق، افغانستان، حزب‌الله و برخی اعضای نمادین از کشورهای عربی خلیج فارس. این ارتش در ابتدا از نیروهای ایران و عراق تشکیل خواهد شد و سپس از شیعیان سایر کشورها استفاده خواهد شد. این ارتش شیعیان می‌تواند در ارتش سوریه ادغام شود.