کد خبر 319471
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۳ - ۲۳:۵۹

پایگاه خبری روزنامه فرانسوی لوموند امروز چهارشنبه نوشت: رویکرد نیروهای داعش در عراق همانند رفتارهای این گروه در سوریه است یعنی کشتار مردم و ایجاد ترس.

به گزارش مشرق، لوموند نوشت: دهم ژوئیه گذشته (20 خرداد) نیروهای داعش که به خونریز شناخته شده ا ند، پرچم خود را در شهر موصل دومین شهر مهم عراق نصب کردند و قصد داشتند به سوی شهر بغداد پیشروی کنند.
این روزنامه افزود: داعش که در سوریه دست به خونریزی و جنایات زده است به نام یک گروه خونریز نیز شناخته شده است و این بیم به شدت وجود دارد که این گروه به کشتار خود در عراق همانند آنچه که در سوریه مرتکب می شده، نیز ادامه دهد.

لوموند در ادامه این  گزارش اضافه کرد: در جنگ سوریه، نیروهای داعش به اعدام و کشتار نیروهای ارتش دولتی، مردم محلی و نیروهای شورشی دیگر اقدام می کردند و در مناطقی که به تصرف خود در می آورند همانند " راکا" یک مدیریت ویژه ای را حاکم می کردند. این سیاست و رویکرد مبتنی بر ایجاد رعب و وحشت موجب هراس مردم سوریه و حتی گروه های مسلحی که علیه دولت و مردم این کشور بودند، گردید.

به نوشته لوموند، گروه داعش به هنگام اشغال شهر موصل و مناطق شمالی عراق دست به همین جنایات زد و از ایجاد رعب و وحشت به عنوان یک سلاح به نفع خود استفاده کرد. نخستین گزارش های بدست آمده توسط کمیساری  عالی حقوق بشر سازمان ملل گواه آن است که نیروهای داعش به کشتار و اعدام های غیر قابل توجیه علیه نیروهای دولتی و افرادی که با دولت ارتباط داشتند، اقدام کرده است. و این در حالی است که داعش جنایاتی را که مرتکب شده رد نکرده و از آن به عنوان وسیله ای برای ترس مردم یاد کرده است.

بنابر این گزارش، شنبه گذشته داعش بر روی شبکه های اجتماعی تصاویری از اعدام ها و جنایات خود علیه سربازان شیعه عراقی در حومه کرکوک در استان صلاح الدین منتشر کرده است که بیم تصفیه مذهبی را تشدید می کند.
روزنامه لوموند در بخش دیگری از این گزارش به نقل از روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز نوشت: شاهدان اعلام کردند که نیروهای داعش سربازان شیعه را می کشتند و به سربازان سنی لباس شخصی داده و آنها را آزاد می‌کردند.

منبع: تسنیم