کد خبر 266870
تاریخ انتشار: ۷ آذر ۱۳۹۲ - ۱۱:۳۸

جانشین فرمانده نیروی انتظامی با بیان اینکه گروه‌های کوچک تروریستی به زودی به سرنوشت عبدالمالک ریگی دچار می‌شوند، گفت: مسائل سیستان و بلوچستان با حساسیت زیاد رصد می‌شود.

به گزارش مشرق، احمدرضا رادان امروز در حاشیه سفر خود به گیلان در گفت‌وگو با فارس، درباره حوادث سراوان اظهار کرد: در سیستان و بلوچستان به جز حادثه‌ای که در سراوان شکل گرفت دارای شرایطی خوب به لحاظ امنیت را تجربه می‌کنیم.

وی با بیان اینکه ما در مرز خاکی سیستان و بلوچستان با دو کشور همسایه هستیم، افزود: این کشورها برای امورات امنیتی خود دچار مشکلات هستند به ویژه در نقاطی که به طرف مرزهای جمهوری اسلامی ایران می‌آیند ناامنی‌ آنها می‌تواند سرریز شود و دامن کشور ما را بگیرد اما با داشتن مردم خوب، شرایطی که در مرز ایجاد کرده‌ایم بهترین شرایط را در سیستان و بلوچستان به لحاظ امنیت داریم.

جانشین فرمانده نیروی انتظامی گفت: در بحث شهادت دادستان زابل موضوع تروری و امنیتی نبود بلکه موضوعی در قالب پرونده‌هایی که داشتیم بود و افراد آن دستگیر شدند به جز یکی دو نفر باقیمانده است که در آینده آنها نیز گرفتار قانون می‌شوند.

وی با تصریح بر اینکه مسائل سیستان و بلوچستان رصد می‌شود، خاطرنشان کرد: در موضوع امنیت و مبارزه با اشرار، مبارزه با مواد مخدر و ناامنی‌هایی که می‌توانست رقم بخورد اما نخورد از جمله مسائلی هستند که نسبت به آن حساس هستیم و با حساسیت بیشتر آنها را رصد می‌کنیم.

سردار رادان با بیان اینکه وضعیت فعلی منطقه سیستان و بلوچستان نسبت به گذشته تغییر کرده و قابل قبول است، یادآور شد: این به دلیل وجود مردم خوب و همراه سیستان و بلوچستان است و اینکه نیروهای انتظامی با پیگیری‌های مردمی می‌تواند ماموریت‌های خود را خوب انجام دهد.

وی خاطرنشان کرد: معتقد هستیم به زودی همان سرنوشتی که عبدالمالک ریگی به آن دچار شد گروهک‌های کوچک تروریستی نیز به آن دچار می‌شود.