کد خبر 26330
تاریخ انتشار: ۶ بهمن ۱۳۸۹ - ۰۹:۲۰

روابط عمومي معاونت سينمايي عنوان کرد: جلسات کميته مشترک معاونت سينمايي و هيئت مديره خانه سينما در فضايي صميمي و پرنشاط برگزار و کليه مباحث ودغدغه ها مطرح شده است.

به گزارش مشرق، روابط عمومي معاونت سينمايي در پي انتشار برخي اخبار، عنوان کرد: جلسات کميته مشترک معاونت سينمايي و هيئت مديره خانه سينما در فضايي صميمي و پرنشاط برگزار و کليه مباحث ودغدغه ها مطرح شده است. بديهي است در اين جلسات نمايندگان هيئت مديره خانه سينما مطالبات خود را طرح کرده باشند و دو موضوع مشکلات مالي و حضور در شوراي پروانه ساخت نيز مطرح شده است اما ترديدي وجود ندارد طرح يک موضوع و بحث در خصوص آن با اخذ تصميم و صدور يک مصوبه دو ماهيت جداگانه است.
در توضيح روابط عمومي معاونت سينمايي آمده است: آنچه تا کنون رخ داده فقط طرح مباحث بوده اما هيچ‌کدام از مباحث منجر به اخذ تصميم و مصوبه‌اي نشده است. معاونت سينمايي براي جلسه آتي کميته مشترک يک چارچوب و الگوي مشخص براي پيگيري و حل و فصل مسائل و موانع قانوني ارائه خواهد داد. پس از تاييد چارچوب اين مذاکرات ، مسائل به شکل کاملاً رسمي و قانوني و مرحله به مرحله سير تصويب عملياتي و اجرايي به خود خواهد گرفت. بايد به اين نکته توجه داشت که ما بيش از ديگران نيازمند تعامل فعال و پرنشاط همه سينماگران در حل و فصل مشکلات سينماي ايران هستيم و مايل نيستيم هيچ‌کس از اين دايره همکاري خارج باشد. معاونت سينمايي اصرار دارد اجازه ندهيم قبل از روشن شدن هر موضوع و قطعيت آن مباحث به فضاي رسانه‌اي کشانده شود و فضاي شايعه و تهمت و بي‌اعتمادي گسترش يابد و خداي ناکرده وارد قضاوت هاي ناصواب شويم.
اين روزها ما در آستانه بزرگترين اتفاق سينمايي کشور يعني جشنوار فيلم فجر هستيم. جشنواره‌اي که با بيش از نود و چهار اثر سينمايي روبروست . انبوه آثار ارزشمند و متنوع که حاصل تلاش يک سال فيلمسازان خوب ايراني است و غني‌تر و پر رونق‌تر از همه سال‌هاي گذشته است، به طوري که اين جشنواره مي‌تواند شيريني ايام‌ا... دهه فجر و سي و دومين سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي را در ذائقه مخاطبان جشنواره فيلم فجر دو چندان نمايد.