کد خبر 259043
تاریخ انتشار: ۶ آبان ۱۳۹۲ - ۱۵:۲۷

وزارت خارجه آمریکا برای مقابله با آنچه که افراط‌گرایی می نامد، از بازی ویدیویی برای پیشبرد دیپلماسی عمومی خود بهره می برد.

 گروه جنگ نرم مشرق- وزارت خارجه آمریکا برای مقابله با آنچه که افراط‌گرایی می نامد، از نوع جدیدی از دیپلماسی عمومی استفاده می‌کند و این، آن چیزی نیست که شما فکرش را می‌کنید.

Trace Effects (اثرات ردیابی) یک بازی آنلاین برای کودکان و نوجوانان آن سوی مرزهای ایالات متحده است. در این بازی طی یک سری ماجراجویی‌های مجازی شخصیت اصلی بازی به سراسر ایالات متحده سفر می‌کند، از گرند کانیون گرفته تا نیویورک و دورتر از آن. اما وزارت خارجه با این بازی قصد انجام چه کاری را دارد؟

سارا سوننشاین، معاون وزیر امور خارجه آمریکا در بخش دیپلماسی عمومی می‌گوید: «می‌خواهیم به جایی برویم که جوانان هستند، جایی که جوانان بسیاری آنلاین هستند.»

آنلاین و آماده تعامل، او به این موضوع امیدوار است. ما بازی را به ساندرا کالورت، مدیر مرکز رسانه‌های دیجیتالی کودکان، در دانشگاه جورج تاون سپرده‌ایم. او اثرات این بازی ویدئویی بر کودکان را بررسی می‌کند.

کالورت می‌گوید: «این طرح یک ایده شگفت‌انگیز است. به نظر من تلاش برای تعامل با کودکان در انواع فعالیت‌هایی که انجام می‌دهند، تنها راه نزدیک شدن به آنهاست.»

کالورت، علاوه بر آموزش زبان انگلیسی از طریق این بازی به بازی‌بازان، از اینکه چگونه شخصیت‌های دختر و پسر موجود در آن جذابیت بازی را افزایش می‌دهند ابراز رضایت کرد.

اما او می‌گوید بچه‌ها بیشتر به بازی‌های اکشن عادت دارند در حالی که این بازی پر از فعالیت‌های گفتاری است و سبب کم شدن سرعت بازی‌بازان می‌شود.

وی اظهار می‌دارد: «بنابراین یکی از اتفاقاتی که می‌تواند بیفتد این است که به طور کامل موضوع اصلی داستان گم شود.»

کالورت می‌گوید با کمی سازگاری و دریافت بازخورد از سوی بازی‌بازان جوان، این دیپلماسی عمومی جدید می‌تواند راه دعوتی برای به اشتراک گذاشتن فرهنگ آمریکایی با جهان باشد.