جمعه 15 شهریور 92 دربی 77 برگزار می شود و شما می توانید علاوه بر نوشتن نظرات خود درخصوص این دیدار و پیش بینی نتیجه، در نظرسنجی ورزش مشرق هم شرکت کنید.

به گزارش خبرنگار ورزشی مشرق،دربی بزرگ فوتبال ایران که می‌توان آن را معروف‌ترین دربی آسیا دانست، رقابتی 45 ساله است که اتفاقات تلخ و شیرینی داشته است. این بازی علی رغم زیبا نشدن همواره از حساسیت و جذابیت‌های فراوانی برخوردار بوده و هواداران و بازیکنان و مربیان دو تیم کُری های مخصوص خود را برای این بازی دارند؛ از درگیری و ناتمام ماندن تا گل‌های فراموش نشدنی و شعار "شش تایی‌ها" یا نشان دادن عدد "چهار". ( برای مشاهده مستندات پیدایش این دو نماد میان هواداران دو تیم اینجا را ببینید)
از نخستین دربی پایتخت که شانزدهم فروردین‌ سال 47 با تساوی بدون گل به پایان رسید تا به امروز در مجموع 76 نبرد تاریخی بین سرخابی‌های پایتخت برگزار شده که استقلالى‌ها 24 مرتبه و پرسپولیسی‌ها 18 مرتبه پیروز شده‌اند و در 34 بازى دیگر دو تیم به نتیجه تساوى رضایت داده‌اند. در این دیدارها هر دو تیم 70 مرتبه دروازه یکدیگر را هم باز کرده‌اند. البته 4 گل پرسپولیس و 2 گل استقلال از روی ضربات پنالتی پایان مسابقه به ثمر رسیده است و 3 پیروزی 3 بر صفر(با رای فدراسیون فوتبال) برای استقلالی‌ها ثبت شده که این گل‌های زده و خورده در آمار نیامده است.

دیدار پیش ‌روی دو تیم هم که مصاف هفتاد و هفتم به حساب می آید از این قاعده مستثنی نخواهد بود و از روزهای گذشته فضای رسانه ها و محفل های ورزشی محل کُری خوانی سرخابی ها شده است. همزمانی تاریخ این دربی با دربی معروف پایتخت که در تاریخ 16 شهریور 52 برگزار و منجر به برد 6-0 پرسپولیس شد و موفقیت استقلال در لیگ قهرمانان آسیا بازار این کری خوانی را داغ کرده است.

آخرین پیروزی پرسپولیس در دربی به 13 بهمن‌ماه سال 1390 برمی‌گردد که سرخپوشان شکست 2 بر صفر با با هت‌تریک ایمون زاید به برتری 3 بر 2 عوض کردند و آخرین برد استقلالی‌ها برابر پرسپولیسی‌ها مربوط به 18 آذرماه سال 1390 است، مسابقه‌ای که رقابتهای جام حذفی برگزار شد و طی آن استقلال با 3 گلی که در وقت اضافه به ثمر رساند، حریف سنتی‌اش را مغلوب کرد.
سرویس ورزشی مشرق دو روز مانده به این دیدار سنتی علاوه بر انتشار عکسها، فیلم و گزارش های متنوع و مستند اقدام به نظرسنجی درخصوص پیش بینی نتیجه این دیدار کرده است و شما مخاطبین محترم مشرق می توانید علاوه بر نوشتن نظرات خود در زیر این خبر، در نظرسنجی هم شرکت کنید:

** هرکسی با یک IP فقط یکبار می تواند در نظرسنجی شرکت کند.
** نظرات غیرورزشی، توهین آمیز و حاوی الفاظ زننده منتشر نخواهد شد.
** نظرات شما در کمتر از نیم ساعت منتشر خواهد شد.

برای ورود به صفحه ورزشی و شرکت در نظرسنجی روی عکس زیر کلیک کنید