کد خبر 239695
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۱:۴۰

جانشین سپاه نینوا استان گلستان گفت: نخستین کاروان استان گلستان از ناحیه آزادشهر 21 مرداد 1392 اعزام خواهد شد.

 به گزارش مشرق به نقل از روابط عمومی پلیس گلستان، حسین کریمی ‎اول در جلسه ستاد راهیان نور غرب و شمال غرب کشور اظهار داشت: امسال 23 هزار نفر را به راهیان نور اعزام خواهیم کرد و با توجه به توانمندی‎های استان گلستان سطح اعزام در استان گلستان در بحث کمی بالا رفته است و امیدواریم در بحث کیفی هم به آن حد مطلوب برسیم.

وی تصریح کرد: دشمن نسبت به راهیان نور ما بسیار حساس شده است در فضای مجازی بر علیه این حرکت اقدامات ناجوانمردانه‎ای را اجرا کردند تا این حرکت ناموفق شود.

جانشین سپاه نینوا استان گلستان با اشاره به تأثیرگذاری این حرکت بزرگ فرهنگی، عنوان کرد: وقتی چند دقیقه فرد را در محیط راهیان نور قرار دهید منقلب می‎شود اثرگذاری راهیان‎نور طوری است که فرد بعضاً نمازخوان نبوده است و یا از حجاب خوبی برخوردار نبوده، اما به برکت ارواح طیبه شهدا هم نمازخوان شده است و هم آن فرد بی‎حجاب، باحجاب شده است.

کریمی‎اول اذعان داشت: سال گذشته بالای چهار میلیون نفر از مناطق  عملیاتی بازدید کردند که این جای شکرگزاری دارد که خیلی‎ها که در سال‎های قبل از تفرجگاه‎های مختلف اعم از دریا، مناطق توریستی و غیره بازدید می‎کردند به مناطق جنوب روی آورده‎اند و قطعاً یک ارتباط  معنوی بین افراد و شهدا در این سرزمین برقرار می‎شود که قلوب افراد را تحت تأثیر قرار می‎دهد.

راهیان‎نور روح معنویت را در جامعه جان تازه می‎بخشد

وی بیان کرد: ماهیت انقلاب اسلامی این است که جامعه به سمت معنویت می‌رود، اما در زمان شاه اینطور نبود؛ آزادی‎های شرعی و انسانی جای خود را به آزادی‎های حیوانی داده بود، اما با انقلاب اسلامی همان جامعه به سمت معنویت کشیده شد و روح معنویت در لایه‎ها دمیده شد و حرکت راهیان نور اقدام مؤثر و بسیار خوبی است که می‎تواند این روح دمیده شده را جان تازه‎ای ببخشد.

اعزام بیش از 23 هزار گلستانی به راهیان نور در سال 1392

کریمی‎اول با اشاره به سهمیه امسال راهیان نور امسال استان گفت: امسال 23 هزار نفر را به راهیان نور اعزام خواهیم کرد و با توجه به توانمندی‎های استان گلستان سطح اعزام در استان گلستان در بحث کمی بالا رفته است و امیدواریم در بحث کیفی هم به آن حد مطلوب برسیم.

وی تصریح کرد: در سال گذشته با اعزام 25 هزار نفر به راهیان نور این عملیات بزرگ فرهنگی را بدون حادثه انجام دادیم که امیدواریم امسال نیز به حول قوه الهی و با کمک و مدد ارواح طیبه شهدا این مسئولیت خطیر را به سلامت انجام دهیم.

جانشین سپاه نینوا استان گلستان با اشاره به اعزام زائران گلستانی راهیان نور غرب گفت: امسال بیش از 2 هزار نفر را به غرب کشور اعزام خواهیم کرد و هماهنگی‎های لازم را انجام داده‎ایم و نخستین کاروان استان گلستان از ناحیه آزادشهر 21 مرداد 1392 اعزام خواهد شد.

کریمی‎اول خاطرنشان کرد: تمام همت خود را در راستای هر چه بهتر برگزار شدن راهیان نور استان گلستان انجام خواهیم داد.