کد خبر 230008
تاریخ انتشار: ۱۷ تیر ۱۳۹۲ - ۰۰:۱۰
مشرق- جناب آقای دکتر روحانی! حماسه‌ای که مردم ایران در روز 24 خرداد خلق کردند و با اکثریت آرا و آن‌هم در دور اول حضرتعالی را برگزیدند، با حماسه جوانان و غیور مردان فوتبال تکمیل و با راهیابی به جام‌‌جهانی نشاط و امید به جامعه بازگشت و یکی از زیباترین شب‌های ایران را رقم زد که زن‌ و مرد، پیر و جوان، خرد و کلان شادمان از این پیروزی به خیابان‌ها ریختند و صعود تیم‌ ملی فوتبال را جشن گرفتند. جناب آقای دکتر روحانی! این مقدمه را خدمتتان عرض کردم تا درباره اهمیت و اولویت‌ دادن ورزش و تاثیر آن در نشاط و شادابی جامعه و کاهش آسیب‌های اجتماعی آن‌هم در زمانی‌که حضرتعالی و مشاورانتان در مرحله حساس انتخاب نفر اول ورزش کشور هستید، سخنی گفته باشم.

اکنون بر خلاف دوره‌های قبل، ورزش به وزارتخانه تبدیل شده و رییس‌جمهور منتخب باید علاوه بر سایر وزرا، وزیر ورزش و جوانان را نیز به مجلس معرفی کند؛ یعنی وزیر باید از دو فیلتر عبور کند (رییس‌جمهور و مجلس) که این دو فیلتر امیدها را برای انتخاب فردی قوی، کارآمد، برنامه‌ریز، دوستدار ورزش و... افزایش می‌دهد. همان‌طور که دکتر روحانی بارها در مصاحبه با رسانه‌ها و خبرگزاری‌ها به‌درستی از توجه ویژه به طرح جامع ورزش اشاره کردند (دکتر روحانی: طرح جامع ورزش کشور که در اوایل دهه 1380 تهیه شد مبنای خوبی برای کارکردن همه‌جانبه در ورزش است البته  10سال از آن زمان می‌گذرد و آن طرح اجرایی نشده و مثل سایر اسناد بالادستی و راهبردی که در همه عرصه‌ها در هشت‌ سال گذشته فراموش شدند، باید آن طرح را به روز کرد و با نگاهی بلندمدت و راهبردی به ورزش نگاه کرد. امیدوارم چنین رویکردی با همراهی و مشارکت مردم و نخبگان بتواند ورزش کشور را در وضعیت مناسب‌تری قرار دهد) بارقه‌های امید را در جوانان و مدیران برنامه‌ریز و علمی ورزش به‌وجود آورد که ورزش نیز در مسیر توسعه متوازن خود قرار گیرد و بر اساس این سند ملی که با بهره‌گیری از 700 نفر از متخصصان، کارشناسان و دست اندرکاران ورزش و با صرف  46هزارنفر ساعت و 14 ماه کار مداوم تدوین شده و دارای افق زمانی 20 ساله است تحول اساسی در ورزش ایجاد کند. اما جناب آقای دکتر روحانی، حضرتعالی با دولت تدبیر و امید پا به عرصه انتخابات گذاشتید و مورد اعتماد مردم قرار گرفتید. امیدوارم با تدبیر خود و مشاورانتان، فردی در راس وزارت ورزش و جوانان قرار گیرد که:

 1- از مدیران قوی (اگر نگویم قوی‌ترین) عضو کابینه یازدهم باشد و با تفکرات شما آشنا و مورد حمایت جدی شما باشد.

 2 – کارنامه مدیریتی درخشان در سمت‌های مختلف داشته باشد.

 3 – اعتقاد راسخ به طرح جامع ورزش داشته باشد و توسعه همه‌جانبه ورزش را در زمینه‌های مختلف دنبال کند.

 4- شناخت کافی و وافی از ورزش داشته باشد زیرا باید در ابتدای ورود چند کار مهم را انجام دهد:
الف: به‌روزکردن و اجرایی‌کردن طرح جامع ورزش
ب: تعامل با نهادهای بین‌المللی و برگزاری انتخابات 15 فدراسیون که به صورت غیرقانونی فعالیت‌می‌کنند
ج: تعیین‌تکلیف رییس فدراسیون فوتبال که دوره تمدید بازنشستگی‌اش به اتمام رسیده است و آماده‌سازی تیم برای جام‌جهانی برزیل
د: انتخابات کمیته ملی المپیک
هـ: تعیین‌تکلیف روسای فدراسیون‌هایی که سال آینده در مسابقات آسیایی شرکت می‌کنند و حمایت و نظارت جدی بر پیشرفت برنامه‌های آنها و جذب منابع لازم از طریق سازمان مدیریت و مدیران مربوطه و توجیه افزایش بودجه با توجه به افزایش قیمت ارز و چند برابرشدن هزینه‌ها.

 5- فردی باشد که بتواند از مدیران علمی و اجرایی ورزش توامان استفاده کند و موجب حذف یک گروه نشود. امیدوارم با تدابیر حضرتعالی و مشاورانتان شاهد توسعه و رشد متوازن و بیش از پیش ورزش در تمامی زمینه‌ها و به اهتزاز درآوردن پرچم عزیز کشورمان توسط جوانان غیور این مرز و بوم در میادین ملی و بین‌المللی باشیم.

× عیسی اسحاقی (رئیس اسبق فدراسیون گلف)