کد خبر 230008
تاریخ انتشار: ۱۷ تیر ۱۳۹۲ - ۰۰:۱۰
مشرق- جناب آقای دکتر روحانی! حماسه‌ای که مردم ایران در روز 24 خرداد خلق کردند و با اکثریت آرا و آن‌هم در دور اول حضرتعالی را برگزیدند، با حماسه جوانان و غیور مردان فوتبال تکمیل و با راهیابی به جام‌‌جهانی نشاط و امید به جامعه بازگشت و یکی از زیباترین شب‌های ایران را رقم زد که زن‌ و مرد، پیر و جوان، خرد و کلان شادمان از این پیروزی به خیابان‌ها ریختند و صعود تیم‌ ملی فوتبال را جشن گرفتند. جناب آقای دکتر روحانی! این مقدمه را خدمتتان عرض کردم تا درباره اهمیت و اولویت‌ دادن ورزش و تاثیر آن در نشاط و شادابی جامعه و کاهش آسیب‌های اجتماعی آن‌هم در زمانی‌که حضرتعالی و مشاورانتان در مرحله حساس انتخاب نفر اول ورزش کشور هستید، سخنی گفته باشم.

اکنون بر خلاف دوره‌های قبل، ورزش به وزارتخانه تبدیل شده و رییس‌جمهور منتخب باید علاوه بر سایر وزرا، وزیر ورزش و جوانان را نیز به مجلس معرفی کند؛ یعنی وزیر باید از دو فیلتر عبور کند (رییس‌جمهور و مجلس) که این دو فیلتر امیدها را برای انتخاب فردی قوی، کارآمد، برنامه‌ریز، دوستدار ورزش و... افزایش می‌دهد. همان‌طور که دکتر روحانی بارها در مصاحبه با رسانه‌ها و خبرگزاری‌ها به‌درستی از توجه ویژه به طرح جامع ورزش اشاره کردند (دکتر روحانی: طرح جامع ورزش کشور که در اوایل دهه 1380 تهیه شد مبنای خوبی برای کارکردن همه‌جانبه در ورزش است البته  10سال از آن زمان می‌گذرد و آن طرح اجرایی نشده و مثل سایر اسناد بالادستی و راهبردی که در همه عرصه‌ها در هشت‌ سال گذشته فراموش شدند، باید آن طرح را به روز کرد و با نگاهی بلندمدت و راهبردی به ورزش نگاه کرد. امیدوارم چنین رویکردی با همراهی و مشارکت مردم و نخبگان بتواند ورزش کشور را در وضعیت مناسب‌تری قرار دهد) بارقه‌های امید را در جوانان و مدیران برنامه‌ریز و علمی ورزش به‌وجود آورد که ورزش نیز در مسیر توسعه متوازن خود قرار گیرد و بر اساس این سند ملی که با بهره‌گیری از 700 نفر از متخصصان، کارشناسان و دست اندرکاران ورزش و با صرف  46هزارنفر ساعت و 14 ماه کار مداوم تدوین شده و دارای افق زمانی 20 ساله است تحول اساسی در ورزش ایجاد کند. اما جناب آقای دکتر روحانی، حضرتعالی با دولت تدبیر و امید پا به عرصه انتخابات گذاشتید و مورد اعتماد مردم قرار گرفتید. امیدوارم با تدبیر خود و مشاورانتان، فردی در راس وزارت ورزش و جوانان قرار گیرد که:

 1- از مدیران قوی (اگر نگویم قوی‌ترین) عضو کابینه یازدهم باشد و با تفکرات شما آشنا و مورد حمایت جدی شما باشد.

 2 – کارنامه مدیریتی درخشان در سمت‌های مختلف داشته باشد.

 3 – اعتقاد راسخ به طرح جامع ورزش داشته باشد و توسعه همه‌جانبه ورزش را در زمینه‌های مختلف دنبال کند.

 4- شناخت کافی و وافی از ورزش داشته باشد زیرا باید در ابتدای ورود چند کار مهم را انجام دهد:
الف: به‌روزکردن و اجرایی‌کردن طرح جامع ورزش
ب: تعامل با نهادهای بین‌المللی و برگزاری انتخابات 15 فدراسیون که به صورت غیرقانونی فعالیت‌می‌کنند
ج: تعیین‌تکلیف رییس فدراسیون فوتبال که دوره تمدید بازنشستگی‌اش به اتمام رسیده است و آماده‌سازی تیم برای جام‌جهانی برزیل
د: انتخابات کمیته ملی المپیک
هـ: تعیین‌تکلیف روسای فدراسیون‌هایی که سال آینده در مسابقات آسیایی شرکت می‌کنند و حمایت و نظارت جدی بر پیشرفت برنامه‌های آنها و جذب منابع لازم از طریق سازمان مدیریت و مدیران مربوطه و توجیه افزایش بودجه با توجه به افزایش قیمت ارز و چند برابرشدن هزینه‌ها.

 5- فردی باشد که بتواند از مدیران علمی و اجرایی ورزش توامان استفاده کند و موجب حذف یک گروه نشود. امیدوارم با تدابیر حضرتعالی و مشاورانتان شاهد توسعه و رشد متوازن و بیش از پیش ورزش در تمامی زمینه‌ها و به اهتزاز درآوردن پرچم عزیز کشورمان توسط جوانان غیور این مرز و بوم در میادین ملی و بین‌المللی باشیم.

× عیسی اسحاقی (رئیس اسبق فدراسیون گلف)

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۲:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۷
    0 0
    احسنت مطلب بسیار جالبی بود
  • ۱۲:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۷
    0 0
    ایشان از مدیران خوب ورزش است و کسی است علیرغم این که از بیرون امده ولی مورد پذیرش جامع ورزش قرار گرفت هم از نظر ارتباطات هم کاری مدیر قویی است
  • ۱۶:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۷
    0 0
    جالب بود ولی به نظرم فرد اول ورزش باید سیاسی باشد ولی سیاسی کاری نکند
  • ۱۴:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۹
    0 0
    اقای اسحاقی مثل همیشه قلم زیبا و قشنگی داری و من هم معتقدم وزیر باید قوی ولی جوان باشد
  • ناصر فریادشیران ۰۰:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۷
    0 0
    طرح جامعه ورزش می توانست یک انقلاب در ورزش کشور ایجا دنماید نابخردانی که منافعشان از عملی شدن طرح جامعه به خطر می افتا نگذاشتن این طرح بع اجرا گذاشته شود وورزش کشور را از برنامه ریزی علمی و هدفمند دور کردند از مطلب بسیار سنجیده شما برادر محترم تشکر می کنم .
  • فرشته ۱۴:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۲
    0 0
    بابا ترا خدا دست از سر این ورزش بردارید آقای اسحاقی! شما بهتره به شامپو، خمیر دندان ، خمیر ریش و...برسید! اصلاً بهتره به میدان میوه و تره بار ( محل کار اسبق تان) بروید که آنجا خیلی موفق بودید!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس