کد خبر 222788
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۲ - ۰۸:۵۷

پارلمان روسیه طرحی را تصویب کرد که بر اساس آن هر گونه تبلیغات همجنس گرایان در این کشور ممنوع خواهد بود و متخلفان به زندان محکوم خواهند شد.

به گزارش مشرق به نقل از تسنیم، پس از اقدام پارلمان روسیه در تصویب طرح ممنوعیت تبلیغات همجنس بازان، فعالان همجنس گرا با برپایی تظاهراتی در خارج از ساختمان پارلمان نسبت به این اقدام اعتراض کردند.

از سوی دیگر حامیان تصویب این طرح نیز در حمایت از آن اقدام به برپایی راهپیمایی و تجمع کردند. برپایی این دو تجمع موجب درگیری مخالفان و حامیان این طرح شد و پلیس روسیه اقدام به دستگیری و بازداشت فعالان همجنس گرا کرده است.

پلیس روسیه اعلام کرد، حدود 20 نفر در جریان این درگیری ها دستگیر شده اند. طرح ممنوعیت تبلیغات همجنس بازان در مجلس دومای روسیه با 436 رای موافق بدون رای مخالف به تصویب رسیده است.

این طرح با هدف حمایت از ارزش های سنتی روسیه تصویب شده که این مساله در تضاد با لیبرالیسم غربی است. کاخ کرملین و کلیسای ارتودکس روسیه همجنس بازی را عاملی برای گسترش فساد در بین جوانان روسی می دانند.

روسیه در سال 1993 میلادی غیر قانونی بودن همجنس بازی را لغو کرده ولی احساسات ضد همجنس بازی در این کشور همچنان رو به افزایش است.

روسیه همچنین فرزند خواندگی کودکان روسی از سوی شهروندان کشورهای خارجی را که ازدواج همنس گرایان در آن کشورها قانونی است، ممنوع اعلام کرده است.