پرونده دوازدهمین دوره رقابت های فوتبال لیگ برتر باشگاه های ایران در شرایطی بسته شد که شاگردان امیر قلعه نویی با شکست در آخرین دیدار جام قهرمانی را بالای سربردند. ضمن اینکه آبی‌های تهران نتوانستند رکورد بالاترین امتیاز برای رسیدن به قهرمانی را به خود اختصاص دهند و همچنان با سپاهان مشترک ماندند.

به گزارش مشرق، هفته سی و چهارم و پایانی رقابت های لیگ برتر عصر امروز جمعه با برگزاری دیدار تیم های استقلال تهران و داماش گیلان به پایان رسید که طی آن شاگردان امیرقلعه نویی با قبول شکست برابر داماش گیلان جشن قهرمانی خود را در ورزشگاه آزادی برگزار کردند. در این دیدار شاگردان افشین ناظمی موفق شدند آبی پوشان را با نتیجه 2 بر یک شکست دهند. نتایج کامل و جدول نهایی لیگ برتر را در اینجا ببینید.


استقلالی ها که در حضور نزدیک به 90 هزار هوادار خود در ورزشگاه آزادی انگیزه زیادی برای رسیدن به پیروزی داشتند در نیمه اول دو بار دروازه مهمان شمالی خود را بازکردند که داور بازی تنها یکی از این گل ها را پذیرفت. در دقیقه 6 حنیف عمران زاده با ضربه سر دروازه حریف را باز کرد اما داور این گل را به خاطر خطای مدافع استقلال روی دروازه داماش مردود اعلام کرد. با این حال در دقیقه 32 حسن اشجاری از روی یک ضربه ایستگاهی و به زیبایی دروازه حسن رودباریان را باز کرد تا استقلال نیمه اول را با این گل به پایان برساند.

در نیمه دوم اما روند استقلال کمی آرامتر شد و با اینکه بازیکنان این تیم برای رسیدن به گل حملات خوبی را روی دروازه حریف ایجاد کردند اما داماشی ها هم حملاتی را روی دروازه سیدمهدی رحمتی طراحی کردند و در دقیقه 67 موفق شدند بازی را به تساوی بکشانند. در این صحنه محمدرضا مهدوی با شوتی سرکش و محکم از پشت محوطه جریمه موفق شد دروازه استقلال را باز کند تا دقایق باقیمانده با جذابیت بیشتری پیگیری شود.

با این حال در شرایطی که امیر قلعه نویی شاگردانش را رو به جلو فرا می خواند این داماش بود که روی تعلل مدافعان استقلال به گل دوم رسید. در دقیقه 79 این دیدار حسین ابراهیمی روی پاس محمدرضا مهدوی در موقعیتی خوب از زاویه بسته دروازه رحمتی را باز کرد تا داماش در آستانه پیروزی قرار بگیرد. استقلالی‌ها در دقایق باقی مانده حملات زیادی را روی دروازه مهمان شمالی خود پی ریزی کردند اما نتوانستند از شکست فرار کنند.

ترکیب استقلال:

مهدی رحمتی، علی حمودی، حسن اشجاری،حنیف عمران‌زاده، امیرحسین صادقی، جواد نکونام، آرش برهانی( از دقیقه 63 مجتبی جباری)، میثم بائو( از دقیقه 86 فرزاد حاتمی)، عباس محمدرضایی( از دقیقه 52 ایمان موسوی)، سیاوش اکبرپور،و فرهاد مجیدی

سرمربی: امیر قلعه‌نویی

ترکیب داماش گیلان:

حسن‌رودباریان، علیرضا نظیف‌کار، هادی محمدی، هادی سهرابی، ابوذر رحیمی، حسن ابراهیمی، مصطفی حاجتی، ابوالفضل حاجی‌زاده( از دقیقه 54 محمد آبشک)، علیرضا جهانبخش، محمدرضا مهدوی و امین متوسل‌زاده( از دقیقه 58 بوباکبه)

سرمربی: افشین ناظمی

نتایج هشت مسابقه دیگر هفته پایانی لیگ برتر به شرح زیر است:

* تراکتورسازی 3- پرسپولیس یک
گل‌ها: سید مهدی سید صالحی(32)، مهدی کریمیان (54) و گیلسون (90) برای تراکتورسازی و رضا حقیقی (69) برای پرسپولیس

* ملوان انزلی صفر - ذوب آهن 1
گل: مهدی رجب زاده(14) برای ذوب آهن

* فجر سپاسی 2 - راه آهن 2
گل‌ها: مهدی نظری و هادی ایمانی(14) و (20) برای فجر سپاسی و پیروز قربانی (82) و میرهانی هاشمی(89)برای راه آهن

* سپاهان 2 - آلومینیوم هرمزگان2
گل‌ها:
محمدرضا خلعتبری(28 و 54) برای سپاهان و میلاد میداوودی(19) و امجد شکوه مقام(41) برای آلومینیوم

* صبای قم صفر - مس کرمان یک
گل: رضا عنایتی (74) برای مس کرمان

* نفت آبادان 2 - پیکان تهران صفر
گل: روح الله عرب (58 و 90) برای نفت

* نفت تهران صفر - فولاد خوزستان صفر

* گهر دورود صفر - سایپا 3
گل‌ها:
کاوه رضایی (52)، علی زینالی (64) برای سایپا