کد خبر 211607
تاریخ انتشار: ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۰۰:۱۰

منطقه قصیر به لحاظ جغرافیایی منطقه‌ای استراتژیک محسوب می‌شود. این منطقه به دلیل کوهستانی‌بودن بر دیگر مناطق اطراف مشرف بوده و راه‌‌های مواصلاتی را تحت پوشش قرار می‌دهد.

گروه بین‌الملل مشرق-- پس از پیش‌بینی‌های اخیر مبنی بر جنگ سخت و طولانی در سوریه، اخبار دریافتی حاکی از معکوس‌بودن این نتیجه حکایت دارد.

"مشرق" چندی پیش گزارشی مبنی بر افزایش جغرافیای درگیری در مناطق سوریه منتشر کرد و علت‌های آن را نیز بیان داشت. در این گزارش بیشتر مناطقی که در سیطره تروریست‌های سوری است نشان داده شده بود؛ که این ماجرا خبر از جنگ طولانی و سخت در سوریه را حکایت می‌کرد.

اما واقعیت چیز دیگری را رقم زد
همان‌گونه که در نقشه مشخص است ارتش سوریه با تسلط بر منطقه "قصیر" توانست یکی از راه‌های اصلی ورود سلاح و نیرو را کنترل کند و ضربه بزرگی به تروریست‌های سویه وارد سازد.



منطقه قصیر به لحاظ جغرافیایی منطقه‌ای استراتژیک محسوب می‌شود. این منطقه به دلیل کوهستانی‌بودن بر دیگر مناطق اطراف مشرف بوده و راه‌‌های مواصلاتی را تحت پوشش قرار می‌دهد.


از طرفی همان‌گونه که گفته شد "قصیر" علاوه بر اینکه راه ورود سلاح و نیرو به سوریه را فراهم می‌کرد؛ به منطقه‌ای تبدیل شده بود که تروریست‌ها در آنجا مدیریت می‌شدند و به مناطق مختلف سوریه اعزام می‌شدند ( که این موضوع در نقشه گزارش قبل مشخص است.)

نقشه گزارش قبلی که در آن "قصیر" یکی از اصلی‌ترین محل‌های ورود نیروها به سوریه محسوب شده

ارتش سوریه با محاصره مناطقی از جمله حمص، قصیر، غوطه شرقی، داریا، ادلب و مناطق زیادی از حلب توانست برگه برنده درگیری‌ها را در دست بگیرد تا بتواند از معارضان امتیاز بگیرد که همین‌گونه نیز شد.

بسیاری از ترویست‌هایی که در مناطق فوق محاصره شدند درخواست امان‌نامه کرده و آماده مذاکره برای تسلیم‌شدن هستند.

طبق گزارش‌هايي که روزنامه "الاخبار" لبنان و جریدة الاوسط منتشر کردند، بشار اسد با مذاکره برای تسلیم‌شدن هسته‌های تروریستی موافقت کرده است.


برای مثال لشکر چهار زرهی به فرماندهی ماهر اسد غوطه شرقی دمشق را تحت محاصره قرار داده‌. طبق آمار رسمی بیش از سه هزار تروریست در این منطقه ساکن‌اند؛ در روزهای ابتدایی محاصره، طی سه روز 1000 تروریست کشته شدند. که این حادثه روحیه بسیاری از معارضان را تضعیف کرده و آنان را حاضر به تسلیم‌شدن کرده است.

منطقه غوطه شرقی از فرودگاه بین‌المللی دمشق گرفته تا کفرین، حران العوامید، عتیبه، عباده، شهرک صنعتی در عدرا تا جنوب غربی منطقه ضمیر ادامه دارد.

همچنین دولت سوریه برای پوشش کامل اخبار سوریه اقدام به تاسیس یک شبکه ماهواره‌ای نموده؛ که در حال حاضر این کار با جذب خبرنگاران اخراجی الجزیره و العربیه درحال پیگیری است.


این اقدامات دولت سوریه مقامات غربی و آمریکایی را برآن داشت تا تا با ایجاد عملیات روانی جلوی پیشرفت‌های اسد را بگیرد.

برای مثال طی این چند روز اخباری مبنی بر نقشه ترور بشار اسد، حمله به کاخ ریاست جمهوری، ادعای استفاده از سلاح شیمیایی و پر رنگ کردن حضور پاتریوت‌ها در مرز سوریه جهت حمله احتمالی بشار اسد به کشورهای منطقه منتشر گردید. جالب آنجاست تاکنون هیچ گونه جزئیاتی از نقشه ترور، چگونگی حمله به کاخ و یا دلیل مستند برای استفاده شدن از سلاح شیمیایی منتشر نشده است.