کد خبر 20808
تاریخ انتشار: ۴ دی ۱۳۸۹ - ۱۶:۰۷

منصور انوري از تاليف جلد سوم زندگينامه «شهيد کاوه» و آغاز نگارش زندگينامه «شهيد شوشتري» در آينده‌اي نزديک خبر داد.

 به گزارش مشرق، منصور انوري، نويسنده در گفت‌وگو با فارس درباره اثر در دست تاليف خود گفت: مدت‌هاست در صدد هستم تا رمان «عاشورا» را بنويسم، چند سالي است که در پي تحقيق و گردآوري مطلب اين اثرم، اما تاکنون اين امر محقق نشده است.
وي در ادامه با اشاره به ديگر اثر خود عنوان کرد: اما تا پيش از تاليف آن کتاب سرگذشت «شهيد شوشتري» را با همکار ي بنياد حفظ آثار و نشر ارزش‌هاي دفاع مقدس تهيه خواهم کرد.
انوري در ادامه سخنان ابراز داشت: زندگينامه «سردار شهيد کاوه» هم در حال تدوين است، چرا که دو جلد آن تحويل داده شده، و در حال حاضر در حال تهيه جلد سوم هستم.
انوري اظهار داشت: 5 ماهي است که نگارش اثر به پايان رسيده و براي انتشار در اختيار بنياد حفظ آثار و نشر و ارزش‌هاي دفاع مقدس قرار گرفته است.
به گفته وي، زندگي سردار شهيد کاوه از سوي بنياد حفظ آثار و نشر ارزش‌هاي دفاع مقدس براي گروه سني بزرگسال منتشر و روانه بازار کتاب خواهد شد.
وي درباره اين کتاب افزود: خوشبختانه براي تهيه کتاب، منابع و اطلاعات کافي در دست بود و براي تاليف حدودا از 40جلد کتاب بهره بردم، البته اين کتاب تنها اختصاص به زندگي اين شهيد ندارد، ‌در واقع خلاصه‌اي است از وقايع که در کل استان کردستان و غرب کشور روي داده، ‌اين اثر با برش‌هاي موازي به محوريت شهيد کاوه نوشته شده است.
انوري درباره تاليف اين کتاب خاطرنشان کرد: تاليف اين کتاب همزمان با نگارش کتاب «جاده جنگ» همزمان بود، و سبب شد که مدتي به طول بيانجامد.
برگزيده چهاردهمين دوره جايزه کتاب فصل ابراز داشت، با پيشنهاد يکي از دوستان قرار شد زندگينامه و کتابي درباره شهيد شوشتري هم بنگارم، ‌البته بخشي از کتاب هم به شرارت‌ منافقين اختصاص دارد.
وي در خاتمه سخنان خود درباره مراحل نگارش زندگينامه شهيد شوشتري تصريح کرد: نگارش اين اثر هنوز آغاز نشده، اما مراحل ابتدائي تبادل نظر را سپري مي‌کند.