کد خبر 199780
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۱ - ۰۹:۳۲

مدیر کل آموزش و پرورش شهر تهران ازهوشمندسازی بیش از یک هزار و 500 مدرسه شهر تهران در سال تحصیلی 92-91 خبر داد.

به گزارش مشرق به نقل از مهر، سید علی یزدی‌خواه گفت: تا کنون بیش از یکهزار و 500 مدرسه شهر تهران از مجموع 14 هزار و 800 مدرسه، هوشمند سازی شده است و تا دو سال آینده تمامی مدارس شهر تهران هوشمند سازی می شود.

وی درباره نحوه هوشمندسازی مدارس و ارائه تعریفی از مدارس هوشمند، افزود: در مدارس هوشمند، سیستم های رایانه ای، پرده هوشمند، ویدئو پروژکتور راه اندازی شده است، ضمن آنکه محتوای کتب نیز به صورت الکترونیکی در اختیار دانش آموز و معلم قرار می گیرد تا معلم به صورت الکترونیکی آموزش های لازم و موثر را به دانش آموز دهد.

به گفته یزدی خواه، آموزش الکترونیکی به دانش آموزان موجب  یادگیری پایدار و جذاب دانش آموز می شود و این موضوع قطعاً کمک شایانی به رشد علمی دانش آموزان می کند.

دبیرستانهای تهران تک نوبته شد

مدیر کل آموزش و پرورش شهر تهران همچنین درباره تک نوبته شدن مدارس شهر تهران نیز توضیح داد: تا سال گذشته 6 دبیرستان تهران دو نوبته بود که با برنامه ریزی های صورت گرفته برای سال تحصیلی جدید تمامی دبیرستانها تک نوبته شده است و در حال حاضر هیچ دبیرستانی به صورت دو شیفت فعالیت نمی  کند.

وی ادامه داد:همچنین 50 درصد مدارس راهنمایی و دبستان نیز برای سال تحصیلی جدید تک نوبته شده، اما برای تک نوبته شدن مدارس شهر تهران در همه مقاطع نیازمند توسعه فضاهای آموزشی هستیم.