خبرنگاران مشرق در جریان پیگیری‌های خبری به "زمزمه"ها و "گفته می‌شود"هایی برمی‌خورند که ميهمان‌کردن مخاطبان به این شنیده‌ها خالی از لطف نیست.

 *هفته گذشته حدود 200 نفر از حامیان محسن رضایی در منزل وی گرد هم آمدند تا به بررسی برنامه های انتخاباتی رضایی بپردازند. در این جلسه محسن رضایی طی سخنانی خود را یک چهره سیاسی معرفی کرد که فعالیت سیاسی خود را از سال 1350 آغاز کرده و در دوران دفاع مقدس بنا به ضرورت لباس رزم بر تن کرد. رضایی شعار دولت خود را "ما می توانیم و عبور از تحریم ها" عنوان کرد و از دولت خود با نام "دولت امید" یاد کرد.

 
* گفته می شود در صورتی که کاندیداتوری محمدباقر قالیباف برای ریاست جمهوری قطعی شود، رئیس ستاد انتخاباتی وی دکتر حسین دهقان خواهد بود. حسین دهقان دارای مدرک دکترای مدیریت از دانشگاه تهران است و پیش از این مسوولیت هایی همچون معاون رییس جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران در دولت های هشتم و نهم، جانشینی وزارت دفاع در دولت‌های هفتم و هشتم و فرماندهی رده‌های مختلف سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در دوران دفاع مقدس را در کارنامه مسؤولیتی خود دارد.

اين در حالي است که دهقان در گفت‌گو با مشرق با تکذیب خبر انتصاب خود به عنوان رئیس ستاد انتخاباتی قالیباف گفت که این خبر، صحیح نیست و چنین پیشنهادی به اینجانب نشده است.


*یکی از کاندیداهای ریاست جمهوری که خود را برای رقابت آماده می کند نسبت به وضعیت فیزیکی خود ابراز نگرانی کرده است. وی به توصیه نزدیکان به دکتر تغذیه مراجعه کرده و با گرفتن دستور غذایی و ورزش در حال کوچک کردن شکم خود است. وی برای کم کردن سایز شکم خود روزی چند صد طناب می زند.

*یکی از زندانیان آزاد شده فتنه به نام الهه –ر که مشغول ساخت فیلمی با نام "سنتزی در زباله دان" بود دستگیر شد. وی در این فیلم ماموریت داشت چهره ای سیاه و غیر انسانی از جامعه ایران به ویژه مدیریت شهر تهران به جشنواره های خارجی ارائه دهد.

*با اجازه سه تن از مراجع تقلید قرار است چهره کودکی پیامبر اعظم(ص) در فیلم مجید مجیدی به نمایش گذاشته شود. تیم سازنده فیلم برای یافتن چهره کودکی که به سنین 12 سالگی پیامبر شباهت داشته باشد ماه ها به جستجو پرداختند که سرانجام بازیگر مورد نظر را در استان آذربایجان غربی پیدا کردند.

*در هفته های اخیر محمد خاتمی پروژه مخالفت با کاندیداتوری چهره های درجه 2 اصلاحات از جمله  محمد رضاعارف، محمد علی نجفی، محسن مهرعلیزاده و محمد شریعتمداری را کلید زده است. خاتمی معتقد است این افراد نمی توانند اجماع گروه های اصلاح طلب را به دست آورند. گفته می شود خاتمی در دو مرحله مخالفت خود را با آمدن عارف به وی گوشزد کرده است.

*کتابی از محمد مرسی رئیس جمهور مصر در ایران ترجمه و در بازار کتاب توزیع شده است. این کتاب با عنوان" پدر و مادر بهترین مربیان دنیا" توسط ایوب پوزش ترجمه شده و به عنوان کتاب درسی در برنامه های آموزشی برخی گروه های اهل سنت کردستان تدریس می شود.

*شنیده ایم زنی که مسوول ناحیه 3 فرقه ضاله بهاییت در تهران بود به اتهام اغوای جوانان و کشاندن آنان به فحشا بازداشت شده است. وی ماموریت داشت به همراه برخی از زنان عضو فرقه با آرایش غلیظ و لباس های نامناسب ، جوانان را به سوی فرقه بهاییت جذب نماید.

*در روزهای اخیر هیات تخلفات اداری با صدور حکمی اعلام کرد یک مدیر جنجالی که سال ها است خود را دکتر معرفی کرده از مجموع 270 واحد درسی، تنها 190 واحد را گذرانده و مدرک دکتری وی اعتبار لازم را ندارد.

*اطرافیان اسحاق جهانگیری می گویند در صورتی که آقایان عارف و مهرعلیزاده کاندیدای ریاست جمهوری شوند، جهانگیری کاندیدا نخواهد شد تا آرای اصلاح طلبان تقسیم نشود.

* مسوولان دانشگاه آزاد تاکنون درباره قطع یا پرداخت حقوق مهدی هاشمی به عنوان رئیس دفتر هیأت امنای دانشگاه آزاد سکوت کرده اند. برخی شنیده ها حاکی است مهدی هاشمی به عنوان کارمند از دانشگاه حقوق می گیرد.

*شنیده ایم با اخذ مجوز از مراجع عظام تقلید قرار است در فیلم "رستاخیز" ساخته احمد رضا درویش، چهره حضرت ابوالفضل (ع) به نمایش در آید. این فیلم مقطعِ تاريخي مرگ معاويه تا شهادت امام حسين(ع) در روز عاشورا را روايت مي کند. مدت زمان اين فيلم که از بازیگران ایرانی، لبنانی،سوری،عراقی و کویتی سود می برد  دو ساعت و چهل و پنج دقيقه براي نمايش است.

*گفته می شود انفجار درهتل بین المللی اینترکنتینانتال مکه یک حمله انتحاری بوده که منجر به کشته شدن تعدادی از سران وهابیت شده است. این هتل نزدیک دفتر شیخ "عبدالعزیز آل الشیخ" مفتی اعظم وهابیون سعودی قرار دارد. از جوانی 25 ساله به عنوان عامل این عملیات نام می برند.

*کارشناسان منطقه از نقش دستگاه امنیتی قطر و جریان سلفی در ناآرامی های کشور کویت یاد می کنند و معتقدند این تحرکات با هدف ممانعت از حضور پررنگ شیعیان در مجلس و مناصب دولتی است.