کد خبر 1708975
تاریخ انتشار: ۴ اردیبهشت ۱۴۰۴ - ۰۷:۴۳

به گزارش مشرق،کانال تلگرامی مطالعات فلسطین و لبنان در مطلبی با عنوان از کی‌اف‌سی تا اپل و گوگل؛ خسارت «انگ اسرائیلی» برای کدام برند سنگین‌تر است نوشت:

با تداوم فشارها بر مردم غزه، باز هم شاهد راه افتادن کارزارهای ضداسرائیلی در فضای مجازی یا خیابان‌های کشورهای اسلامی هستیم. در این میان، برندها و شرکت‌های متعددی هدف تحریم و بایکوت قرار می‌گیرند.

در کشورهایی چون پاکستان، ترکیه، مالزی و ... موج تحریم‌ها علیه برندهای غربی منتسب به اسرائیل به‌طور پیوسته گسترش یافته و گاهی به تحرکات مردمی‌ تبدیل شده است.

در برخی کشورهای اسلامی، فروشگاه‌ها و رستوران‌های زنجیره‌ای مجبورند برای ادامه فعالیت خود، استراتژی‌های جدیدی اتخاذ کنند. این استراتژی‌ها شامل تغییر منوها، کاهش شعبات و حتی گاهی تغییر مواد اولیه است.

تحریم برندهای غربی به‌ ویژه در کشورهای مسلمان و برخی کشورهای آسیایی، تنها یک پدیده اقتصادی نیست، بلکه به یک پدیده فرهنگی و سیاسی تبدیل شده است.

جنبش‌های مردمی‌ و سازمان‌هایی مثل BDS (بایکوت، عدم سرمایه‌گذاری، و تحریم اقتصادی اسرائیل) با استفاده از مصوبه سال ۲۰۱۵ اتحادیه اروپا، کمپین‌هایی گسترده برای افزایش تحریم‌ها راه‌اندازی کردند.

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.