کد خبر 1578556
تاریخ انتشار: ۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۰

وزیر خارجه اوکراین مدعی شده است که قلمروهای از دست رفته این کشور در نبرد با روسیه اهمیت راهبردی در ثبات خط مقدم اوکراین نداشته است.

به گزارش مشرق، «گرچه ما قلمرو از دست دادیم اما برای ثبات کلی خط مقدم، اهمیت راهبردی چندانی ندارد» این‌ها بخشی از اظهارات وزیر امور خارجه اوکراین در واکنش به عقب‌نشینی نیروهای ارتش این کشور از بخش‌هایی از مناطق دونباس است.

کولبا در دومین سالگرد عملیات نظامی روسیه در اوکراین در مصاحبه با شبکه آمریکایی «ای بی سی»، با بی‌اهمیت جلوه دادن شکست‌های میدانی ارتش اوکراین در مقابل ارتش روسیه گفت «در بخش زمینی گرچه متحمل خساراتی شدیم اما دستاوردهایی در بخش هوایی داشتیم».

هفته جاری، وزیر دفاع روسیه سرگئی شویگو گزارش کرد که از زمان آغاز ضدحملات اوکراین، ارتش روسیه بیش از 317 کیلومتر مربع از منطقه دونباس را از حضور نیروهای مسلح اوکراین آزاد کرد که در یکی از این موارد در 25 دسامبر (اواخر سال گذشته میلادی)، مارینکا در جمهوری دونتسک تحت کنترل روسیه درآمد.

از طرف دیگر، وزارت دفاع روسیه امروز شنبه 24 فوریه اعلام کرد نیروهای اوکراینی در پی کنترل نیروهای روس بر شهر راهبردی آودیوکا در منطقه دونباس، بیش از 10 کیلومتر از مواضع خود عقب رانده شدند.

طبق گزارش ریانووستی، در شب 17 فوریه (28 بهمن ماه)، شویگو به رئیس‌جمهور روسیه ولادیمیر پوتین در خصوص تصرف آودیوکا خبر داد که در نبرد ارتش روسیه و اوکراین، یکهزار و 500 نظامی اوکراینی کشته و زخمی شدند.

آزادسازی آودیوکا و مارینکا، تاحد زیادی خط مقدم را از دونتسک دور کرد و تا حد زیادی این منطقه مهم دونباس را از حملات ارتش اوکراین در امان قرار داد.

منبع: فارس