کد خبر 1568546
تاریخ انتشار: ۲ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۱:۲۱

به گزارش مشرق، سید احمد رضوی، فعال رسانه، در کانال تلگرامی نوشت:

چرا اسرائیل میخواهد ایران را وارد جنگ مستقیم کند؟! آن هم اسرائیلی که در باتلاق غزه گرفتار شده است!!!!

برای رسیدن به پاسخ دقیق، میبایست موضوع را از دو منظر ( اسرائیل و ایران ) بررسی کرد.

اسرائیل

چرا اسرائیل در باتلاق غزه فرو رفته است؟ و نمیتواند حماس و جهاد اسلامی را نابود کند؟! چون ایران در حال پشتیبانی و حمایت 24 ساعته از آنهاست. لذا اگر اسرائیل میخواهد بتواند مسئله غزه را آنطور که میخواهد به سرانجام برساند باید بتواند حمایت و پشتیبانی ایران را قطع کند. (دیگر بازیگران محور مقاومت (حزب الله، انصارالله، حشدالشعبی و ...) نیز دقیقا بر همین قاعده استوار هستند.)

حال، اسرائیل چگونه میتواند مانع حمایت و پشتیبانی ایران از بازیگران محور مقاومت شود؟! وقتی ایران درگیر بحرانِ ناامنی در درون مرزهای خود گردد.

یکی دیگر از موانع جدی بر سر راه اسرائیل برای نسل کشیِ تمام عیار در غزه و متعاقب آن، کوچاندن ساکنان غزه به مصر، افکار عمومی است. طبق آمارهای رسمی و تایید شده، بیش از 95 درصد مردم در مقابل اسرائیل قرار گرفته اند و عمده تمرکز آنان بر روی رفتارهای جنایت آمیز اسرائیل است.( افکار عمومی ساکنان سرزمین های اشغالی نیز به نوعی دیگر در مقابل دولتمردان اسرائیلی است.)

حال، اسرائیل چگونه میتواند تمرکز افکارعمومی را از غزه به سمت دیگری منحرف کند تا بتواند غزه را از ساکنانش پاکسازی کند؟! وقتی یک بحرانِ بزرگتری در منطقه ایجاد شود.

ایران

ایران ستون فقرات محور مقاومت است، مرکز فرماندهی و کنترل محور مقاومت است، قلبِ تپنده و مغز متفکر محور مقاومت است و ... لذا ایران باید جزیره امن و باثبات باقی بماند تا دیگر بازیگران محور مقاومت وظایف خود را به خوبی پیاده سازی کنند.

ایران، تنها بازیگر محور مقاومت است که حاکمیت رسمی دارد. لذا با ورود مستقیم و آشکار به جنگ، اسرائیل میتواند به کمک آمریکا و کشورهای اروپایی از طریق شورای امنیت و دیگر ابزارهای بین المللی فشار مضاعفی را بر محور مقاومت وارد کند و کمر بازیگران محور مقاومت را بشکند.

ایران، کمتر از دو ماه دیگر انتخاباتِ مهم و سرنوشت سازی را پیش رو دارد. اگر ناامنی در ایران بوجود آید، بهترین فرصت برای نیروهای جریان غربگرا به وجود می آید تا هم حاکمیت را تحت فشار قرار دهند و هم شانس پیروزی خود را در انتخابات افزایش دهند و هم مشارکت مردم در انتخابات را به حداقل ممکن کاهش دهند.

ایران، به مدد خیانت های نیروهای جریان غربگرا و کم کاری های برخی از مسئولین گذشته، دارای گسل های متعدد فرهنگی اجتماعی و نیز فشارهای سنگین اقتصادی است. کافیست ایران وارد فاز جنگِ مستقیم شود تا آنگاه با فعال شدن گسل های فرهنگی اجتماعی و متعاقب آن دامن زدن به اعتراضات مردمی، فاز جدید اغتشاشات ایجاد شود و ایران عملا وارد بحران های غیر قابل کنترل سیاسی اجتماعی گردد.

در نتیجه، با ورود این به جنگ مستقیم و فعال شدن تمام عوامل ذکر شده، اتصالاتِ پشتیبانی کننده ایران از بازوهای محور مقاومت تضعیف و منقطع میشود و اسرائیل و آمریکا میتوانند با فراغ بال یکایک این بازوان را قطع و نابود کنند.

ایران، باید جزیره امن و ثبات محور مقاومت باقی بماند تا بتواند راهبردهای کلانِ مقاومت که اخراج کامل آمریکا از منطقه و نابودی اسرائیل است را تا انتها با همراهی بازوان محور مقاومت پیش ببرد.

ایران، باید انتقام مستشارانش و دیگر فرماندهان محور مقاومت را در سنگین تر کردن ضربات بازیگرانِ فعال محور مقاومت طرح ریزی کند. نه اینکه خود مستقیما وارد تله ای شود که اسرائیل برایش پهن کرده است.

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.