کد خبر 1554976
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۴۰۲ - ۲۲:۴۲

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: تمدن غرب که چند قرن است شکل گرفته در پایان سال ۲۰۲۳ میلادی مدعی پایان تاریخ است و شعارهای آزادی و دموکراسی سر می‌دهد.

به گزارش مشرق،سعید جلیلی عصر دوشنبه در جمع دانشجویان در سالن شهید چمران دانشگاه اراک گفت: این مدعیان دموکراسی و آزادی با موشک به بیمارستان حمله می‌کنند و هزاران زن و کودک را مورد کشتار قرار می‌دهند و در صحنه جنگ عکس یادگاری می‌گیرند که این یک نقطه مهم و قابل تأمل است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اینکه نسل امروز شاهد نمایش‌هایی در صحنه جهانی است، گفت: در نمایش سال گذشته بازیگرانی برای فوت یک خانم در ایران ناراحت بودند و بیانیه می‌دادند و از همه امکانات رسانه‌ای خود استفاده کردند.

جلیلی بیان کرد: آنها شعار زن، زندگی، آزادی را سر دادند اما یک سال گذشت و همان افراد آزادی هزاران زن و کودک را گرفتند و نه تنها ناراحت نیستند بلکه از این اقدامات حمایت می‌کنند.

وی اظهار کرد: از محیط دانشجویی و دانشگاهی انتظار می‌رود که نسبت به پدیده‌ها، یک نگاه دقیق و علمی داشته باشد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: درباره صحبت از یک پدیده باید بدانیم از چه نقطه‌های حرکت آن شروع شده و چه روندی را در آینده خواهد داشت.

جلیلی تصریح کرد: دانشگاه باید بتواند با تأمل در پدیده‌ها از آنچه می‌خواهد پیشی بگیرد.

وی با تاکید بر فعال بودن دانشگاه ادامه داد: دانشگاه باید روندها را دقیق بشناسند و واقعیت‌ها را خوب مشاهده و توصیف کند و بر این مبنا تجویز درست برای آینده داشته باشد.

جلیلی تصریح کرد: مدعیان دموکراسی به صراحت رژیم صهیونیستی را شمشیر آزادی و سپر دموکراسی معرفی می‌کنند.

وی یادآور شد: تاکنون هر یک از رؤسای جمهور آمریکا یک شعاری را سر می‌دادند به طوری که برخی از آنها رژیم صهیونیستی را نمونه درخشان دموکراسی می‌دانستند و بایدن بعد از به موشک بستن بیمارستان غزه می‌گوید آنچه که ما را با رژیم صهیونیستی پیوند می‌دهد اصول دموکراسی است.

عضو تشخیص مصلحت نظام گفت: در دانشگاه باید در خصوص دوگانگی در حرف و عمل بحث شود.

وی ادامه داد: همچنین مقامات اروپایی به همین شکل شعار می‌دهند و نخست وزیر فعلی و سابق انگلیس رژیم صهیونیستی را اعجاز قرن بیان می‌کند.

جلیلی بیان کرد: این سخن نخست وزیر رژیم صهیونیستی در هفته‌های اخیر که حماس در وضع طبیعی قرار دارد و حقی ندارد نیازمند تأمل است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: کسانی که مانند جان لاک در برخی از کتب غربی به عنوان پدر آزادی معرفی می‌شوند به صراحت بیان می‌کند عده‌ای از انسان‌ها در وضع طبیعی و عده‌ای در وضع مدنی قرار دارند و کسانی که در وضع طبیعی هستند حقی ندارند.

جلیلی اضافه کرد: کسانی که شعار خروج از قرون وسطی، روشنگری و انحصاری نبودن علم را سر می‌دادند، یک فیزیکدادن و دانشمند هسته‌ای کشور ما را اینگونه مورد هدف قرار می‌دهند و آنها در فهرست تحریم در سازمان ملل قرار می‌گیرند و بعد ترور می‌شوند.

وی عنوان کرد: این ترور را همان کسانی که اعلام می‌کردند مخالف ترور و این رفتارها هستند انجام می‌دهند پس بررسی چگونگی این مناسبات ضروری است.

جلیلی گفت: در سند استراتژیک آمریکا به صراحت بیان می‌شود آمریکا باید رهبری جهان را که در یک قرن داشته باشد.

وی عنوان کرد: آمریکا سعی دارد هر روز پایه‌های قدرت خود را تثبیت کند اما این منطق جدید نیست چراکه بر اساس منطق استکبار همین است و نقطه مقابل استکبار استضعاف است.

وی اضافه کرد: در کودتای سال ۳۲ توسط آمریکا، نقش دانشجو مشخص می‌شود زیرا دانشجو صحنه را می‌شناسند و با توصیف و تحلیل دقیق ایستادگی می‌کند.