استاندار تهران گفت: مترو پرند با سرمایه‌گذاری ۲ هزار میلیارد تومانی امروز با حضور رئیس جمهور افتتاح شد.

به گزارش مشرق، علیرضا فخاری استاندار تهران در مورد بهره برداری از مترو پرند اظهار کرد: برای اجرای این پروژه شاهد تلاش های وصف‌ناپذیر همه همکاران و مسؤولان بودیم.

وی ادامه داد: متروی پرند از پروژه هایی بود که‌ چند سالی طول کشیده، اما با تلاش جوانان کشور، امروز(پنجشنبه ۹ آذر ۱۴۰۲) با حضور رئیس جمهور شاهد بهره برداری آن خواهیم بود.

استاندار تهران عنوان کرد: مترو پرند به طول ۵۰ کیلومتر از ایستگاه شاهد، گلزار شهدا و حرم مطهر تا فرودگاه امام به فاصله ۳۰ کیلومتر و ۲۰ کیلومتر از فرودگاه امام تا شهر پرند، نقطه عطفی است برای دسترسی شهروندان از تهران به پرند و برعکس است که روزانه بین ۱۳ تا ۱۵ هزار نفر قابلیت جابجایی دارد.

فخاری سپس گفت: مترو از وسایل مطمئن و ایمن برای تکمیل چرخه حمل و نقل در غرب تهران به مرکز تهران است، این موضوع با همت و تلاش متخصصان داخلی و قرار گاه سازندگی خاتم الانبیاء و کمک های دولت محقق شد.

وی تاکید کرد: حدود ۲ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری صورت گرفت تا این پروژه تکمیل و در اختیار مردم قرار بگیرد و از مشخصه های بسیار مهم این پروژه سرعت، دقت و طراحی خوبی است که توسط همکاران در قرار سازندگی انجام شد که این خطوط به منظور مدیریت واحد در اختیار متروی تهران قرار می‌گیرد.