کد خبر 1528224
تاریخ انتشار: ۲۹ شهریور ۱۴۰۲ - ۰۵:۲۳

به گزارش مشرق، کانال تلگرامی مکشوفات، مطلبی با این پرسش که چرا خارج‌نشین‌ها کورش نساختند را منتشر کرد:

اینهمه ایرانی به غرب رفته‌اند که بین‌شان امثال بیضایی هم هست، چرا یک فیلم درباره کورش نساختند؟

اینهمه فعالِ سیاسی و ملی‌گرا در آمریکا داریم، چرا لابی نکردند تا هالیوود بخش از ایران باستان را روایت کند؟

اینهمه سرمایه‌دار اموال‌شان را به لس‌آنجلس برده‌اند، چرا حتی یک پروژه سینمایی درباره تاریخ ایران ازشان درنیامده؟

پاسخ ساده است:

غربی‌ها دشمنِ ایران هستند و اینها هم سربازشان. تا جایی که علیه اسلام، مذهب شیعه و جمهوری اسلامی فعالیت کنند به‌شان میدان می‌دهند و آریایی‌بازی را باد می‌زنند. از جایی که بخواهند جلوی غرب از خودشان شخصیت نشان بدهند تحویل‌شان نمی‌گیرند که هیچ، توی سرشان هم می‌زنند. درست مثل رفتاری که با پهلوی‌ها داشتند.

اینها اگر کودن هم بودند با پروژه‌هایی مثل ۳۰۰، اسکندر و حتی تومیریس متوجه می‌شدند غربی‌ها از ایران کینه دارند و هیچ وقت بزرگی و عظمتش را نمی‌خواهند، برعکس تلاش می‌کنند تحقیر شود و برده خودشان باشد. روشنفکر و سکولار ایرانی واقعیت را شفاف می‌بینند اما باز به غرب‌گرایی (تبدیل شدن به گماشته آمریکا) اصرار می‌ورزند.

مسئله پول است و قدرت. اینها اگر بخواهند به آرزوهایشان برسند به روابطه استعماری نیاز دارند تا خودشان همان طبقه‌ای باشند که نقش مباشر و کارگزار را نسبت به ایران و منابعش بازی می‌کند. شبیه رابطه ملوکانه‌ای که آل‌سعود و چند قبیله دیگر با سرزمین‌های ثروتمند عربی دارند. اگر سلطه منتفی شود واسطه هم بی‌معنی خواهد بود.

پی‌نوشت: غرب‌گراها اگر فیلمی هم درباره کورش بسازند به احتمال بسیار زیاد نوکر صهیونیست‌ها نشانش می‌دهند. تنها حالتی که ممکن است اجازه بدهند ایرانی‌ها خودنمایی کنند همین است.

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.