کد خبر 1522982
تاریخ انتشار: ۱۱ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۶

رئیس اداره تصادفات پلیس راهور پایتخت از وقوع ۳ فقره تصادف فوتی در داخل تونل توحید خبر داد.

به گزارش مشرق، سرهنگ رابعه جوانبخت رئیس اداره تصادفات پلیس راهور پایتخت در برنامه تلویزیونی پلیس پایتخت در شبکه ۵ سیما به آمار تصادف موتورسواران اشاره کرد و درباره فوت سه راکب موتورسیکلت در تونل توحید توضیح داد.

رئیس اداره تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ گفت: آمار ۴ ماهه سال ۱۴۰۲ حکایت از این دارد که علیرغم همه توصیه‌ها، اطلاع رسانی و تذکرات پلیس راهور تهران بزرگ، شاهد سه فقره تصادف فوتی در داخل تونل توحید بودیم که در هر ۳ مورد از این تصادفات خود راکبان موتورسیکلت مقصر بوده‌اند.

وی بیان داشت: علت این تصادفات عدم استفاده از کلاه ایمنی توسط راکبین بوده است چرا که در داخل تونل به دلیل انباشت گازهای آلاینده تعادل این راکبین بر هم خورده و سر آنها به موانع برخورد کرده و جان خود را از دست دادند.

رئیس اداره تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ ادامه داد: اگر اصراری برای تخلف وجود نداشته باشد مطمئنا سود این کار به خود راننده و راکب موتور سیکلت باز می‌گردد و این موضوع دغدغه پلیس است و هر چقدر بر روی این موضوع کار کنیم و اطلاع رسانی داشته باشیم برای این است که می‌خواهیم حوادث کاهش پیدا کند و این نفع به خود آن فرد و خانواده وی می‌رسد.

سرهنگ جوانبخت افزود: بنده به دلیل نوع کاری که دارم روزانه شاهد تصاویر دلخراش تصادفات خودروها و مخصوصا راکبین موتورسیکلت هستم و متأسفانه هفته گذشته یکی از آشنایان خود بنده به دلیل آنکه از کلاه ایمنی استفاده نکرده بود و راکب یک دستگاه موتورسیکلت بود جان خود را از دست داد و عمق اندوه از دست دادن جوان ۲۴ ساله بسیار زیاد و دردناک است.

وی گفت: این جوان ۲۴ ساله علیرغم توصیه‌های پدرش مبنی بر استفاده از کلاه ایمنی، از کلاه استفاده نکرد و الان این خانواده داغدار فرزند خود هستند.