کد خبر 1521438
تاریخ انتشار: ۵ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۱

اعتدالیون: اتحاد جناحی از راست سنتی، اصلاح‌طلبان و اعتدالیون واقع‌بین می‌تواند بازگشت دوباره آنها در عرصه سیاست عملی کشور باشد.

سرویس سیاست مشرق- بررسی دیدگاه های برخی از اعضای حزب توسعه و اعتدال نزدیک به حسن روحانی نشان می دهد اعتدالی‌ها ضمن شرکت در انتخابات از ترکیب اتحاد اصولگرایان عملگرا، اصلاح‌طلبان و اعتدالیون در انتخابات آتی سخن به میان می آوردند.

این چهره‌ها با تعریف بخشی از اعتدالیون و اصلاح طلبان به عنوان نیروهای مجرب منتقد تصریح می کنند به شرط تایید صلاحیت نهایی از شورای شورای نگهبان، شکل‌گیری یک فراکسیون قوی و تاثیر گذار در مجلس آتی‌ دور از انتظار نیست.

از نگاه این جریان سیاسی این ترکیب فراکسیونیه می‌تواند سبب توازن در مجلس از هر جهت گردد، هم از جهت سیاسی و هم از جهت قوی شدن کمیسیون‌های تخصصی.

به باور اعتدالی‌ها، ثبت‌نام افرادی چون محمدرضا باهنر و علی مطهری در کنار اعتدالیونی همچون محمدباقر نوبخت و حضور اصلاح‌طلبانی مانند مسعود پزشکیان و علیرضا محجوب که همگی از مردان پارلمانی سابقه‌دار هستند، خبر خوبی است که چشم‌انداز شکل‌گیری‌ فراکسیونی از طیف میانه اعم از اصلاحات و اعتدال و اصولگرایان معتدل دارد.

بر اساس ارزیابی این جریان تشکیل چنین فراکسیونی می‌تواند تقریبا ت60 کرسی در مجلس آینده داشته باشد و نقش مهمی در بالانس کردن و توازن جناح‌های اصولگرایان هم خواهد داشت!

در واقع، اتحاد جناحی از راست سنتی، اصلاح‌طلبان و اعتدالیون واقع‌بین می‌تواند بازگشت دوباره آنها در عرصه سیاست عملی کشور باشد، شکل‌گیری طیف میانه در آستانه انتخابات می‌تواند هم سبب رقابت هرچه بیشتر و هم سبب مشارکت گسترده‌تر شود.