کد خبر 1517205
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۵

به گزارش مشرق، محسن اسلامزاده، مستند ساز با انتشار رشته توئیتی در صفحه خود درباره دیوار مرزی سیستان نوشت:

در دوران ریاست جمهوری سید محمد خاتمی و استانداری سید محمود حسینی عضو ارشد حزب مشارکت، ساخت یک دیوار مرزی در منطقه زهک- هنرمند به طول ۳۰ کیلومتر برای مبارزه با عبور و مرور قاچاقچیان مواد مخدر در سال ۱۳۷۷آغاز و سال ۱۳۸۲ تکمیل شد.

بر اساس اشتباه دولت خاتمی، بیش از ۲هزار هکتار از اراضی پشت دیوار قرار گرفت.
اوسط هاشمی استانداراصلاح طلب س.ب دردولت روحانی در سال ۹۶ اعلام کرد:این دیوار یک نقص فنی و اشتباه محاسباتی است که باعث شده اراضی کشاورزان این منطقه در آن سوی دیوارجا بماند.این دیوارحتماً بایدحذف شود.

مدتی پیش حبیب الله دهمرده نماینده کنونی زابل در مجلس و استاندار س .ب در دولت اول محمود احمدی نژاد اظهار داشت: «با پیگیری‌های انجام شده در شورای تأمین استان مصوب شده فاصله بین این دیوار تا خط واقعی مرز را فنس بکشند تا مشخص شود زمین‌های آن طرف دیوار داخل خاک ایران است»

پس از آغاز ساخت دیوار مرزی، «سوتی عجیب ایران در کشیدن دیوار مرزی» سوژه برخی رسانه ها می شود و گویا این اتفاق در چند ماه اخیر و در زمان دولت کنونی رخ داده.
این دیوار خوب یا بد ، در زمان ریاست جمهوری خاتمی ،‌استاندارمشارکتی ، وزارت خارجه خرازی و وزارت اطلاعات یونسی احداث شده.

این روزها از هر چیزی که بتواند ایران و افغانستان را به سمت تنش و درگیری بکشاند، استفاده می کنند.
تنش در روابط ایران و افغانستان، تخریب چهره مسئولین کنونی با متهم کردن آنها به وطن و خاک فروشی،‌ بدبین کردن مردم سیستان نسبت به نظام و… بخشی از اهداف طراحان این جنگ روانی کثیف است.

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.