کد خبر 1507615
تاریخ انتشار: ۲۰ تیر ۱۴۰۲ - ۲۳:۳۳

«آنی بدلیان» سخنگوی وزارت خارجه ارمنستان خواستار افزایش تلاش‌های جامعه جهانی برای «لغو محاصره هفت ماهه قره‌باغ» توسط جمهوری آذربایجان شد.

به گزارش مشرق به نقل از اسپوتنیک، بدلیان سه‌شنبه در توئیتی نوشت: پس از ایجاد یک پست بازرسی غیرقانونی در گذرگاه لاچین، جمهوری آذربایجان بارها بر خلاف تصمیم‌های دیوان بین‌المللی دادگستری حتی حضور و تحرکات کمیته بین‌المللی صلیب سرخ را ممنوع کرده است.

وی افزود: اقدامات و تلاش‌های بین‌المللی بیشتری برای لغو محاصره هفت ماهه قره‌باغ و جلوگیری از پاکسازی قومی لازم است.

این درخواست در حالی مطرح شد که تنش‌ها و درگیری‌ها میان جمهوری آذربایجان و ارمنستان تشدید شده است.

وزارت دفاع جمهوری آذربایجان سه‌شنبه با انتشار بیانیه‌ای از حمله نیروهای ارمنستان به خاک این کشور در منطقه مرزی لاچین ـ گوروس خبر داد و اعلام کرد که در نتیجه این حمله که عصر امروز رخ داده است، یک سرباز مرزبانی جمهوری آذربایجان کشته شده و یک نفر دیگر نیز زخمی شد.

درگیری بین دو همسایه منطقه قفقاز در مسیر شهرک دیغ در منطقه گوروس ارمنستان رخ داده و نیروهای ارمنی مواضع ارتش جمهوری آذربایجان در منطقه لاچین را هدف قرار دادند.

بنا به اعلام منابع خبری غیررسمی جمهوری آذربایجان، در پی درگیری امروز، جمهوری آذربایجان جاده مرزی لاچین به شهر خانکندی مرکز قره‌باغ را بسته و از تردد ارامنه ساکن در مرکز قره باغ جلوگیری کرد.

جمهوری آذربایجان این مسیر جاده‌ای را با این ادعا که ارمنی‌ها از طریق آن اقدام به قاچاق کالا و سلاح ‌می کنند، از روز گذشته به‌طور موقت مسدود کرده است.

منبع: ایرنا