به گزارش مشرق، بامداد روز سه‌شنبه 16 خرداد ماه بود که توئیتی منتسب به سردار حاجی‌زاده، فرمانده نیروی هوافضای سپاه در رسانه‌های مختلف منتشر شد با این مضمون که؛ طلوع سه‌شنبه، طلوع خورشید در یک روز عادی نیست؛ خورشید امروز با فتاح طلوع می‌کند.

توئیتی که خبر از رونمایی از موشک هایپرسونیک ایرانی به نام فتاح را می داد.

موشکی سرعت آن در خارج از جو حداکثر ۲۵ماخ و سرعت لحظه برخورد بین ۱۳ تا ۱۵ ماخ است و به دلیل نوع حرکت آن که در جهات و ارتفاع مختلف است توسط هیچ موشکی قابل انهدام نیست و اگر نگاهی به فضای مجازی بیاندازیم اکثر کاربران بر روی این موضوع مانور داده اند که این موشک می تواند در کمتر از ۴۰۰ ثانیه تا اسرائیل را بپیماید.

براساس اخبار منتشر شده فتاح از سوی مقام معظم رهبری نامگذاری شده است و ترسی بر جان دشمنان ایران زمین بخصوص رژیم صهیونیستی انداخته است که رسانه‌های آن ور آبی نیز نسبت به رونمایی از این موشک واکنش نشان دادند.

وب سایت صهیونیستی واللا در این راستا نوشت:

ایران از اولین موشک هایپرسونیک خود رونمایی کرد، این موشک موسوم به «فاتح» در مراسمی با حضور رئیس جمهوری و فرماندهان ارشد سپاه پاسداران رونمایی شد.به گفته تهران، برد آن به ۱۴۰۰ کیلومتر می رسد و می تواند از «همه سامانه های پدافند هوایی دشمن» عبور کند.

وب سایت صهیونیستی کان نیز نوشت:

برای اولین بار: ایران یک موشک هایپرسونیک رونمایی کرد. این موشک با سرعتی در حدود ۱۵۰۰۰ کیلومتر در ساعت در مقابل چشمان رئیس جمهور و فرماندهان ارشد سپاه پاسداران رونمایی شد. به گفته ایرانی ها، «این موشک قابلیت دور زدن سامانه های موشکی پیشرفته ضد بالستیک آمریکا و اسرائیل را دارد»

جروزالم پست نوشت:

"فتاح" می تواند ظرف ۴۰۰ ثانیه به اسرائیل(فلسطین اشغالی) برسد.

خبرگزاری رویترز و پایگاه خبری گاردین نوشتند:

"فتاح" ۱۴۰۰ کیلومتر بُرد و قابلیت نفوذ به تمامی سپرهای دفاعی را دارد.

العربیه و الجزیره هم به شیوه پرواز این موشک پرداختند و نوشتند:

فتاح به دلیل قدرت مانور و سرعت بالای خود، می‌تواند در یک مسیر پیچیده پرواز کند و به سامانه‌های دفاع موشکی نفوذ کند.

اما در این میان کاربران ایرانی نیز با افتخار از موشک هایپرسونیک فتاح گفتند:

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.