کد خبر 1491339
تاریخ انتشار: ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۷

کاربران توئیتری از اعدام شهروز سخنوری معروف به «الکس»، سرشبکه قاچاق زنان و دختران ایرانی به برخی کشورهای منطقه، استقبال از برخورد قاطع قوه قضائیه تشکر کردند.

سرویس سیاست مشرق - شهروز سخنوری معروف به «الکس»، سرشبکه قاچاق زنان و دختران ایرانی به برخی کشورهای منطقه، صبح امروز به دار مجازات آویخته شد.

۱۸ آبان ماه ۱۳۹۸ بود که گزارشی به دادسرای جرایم امنیت اخلاقی ارسال و در آن عنوان شد در بررسی‌های اطلاعاتی محرز شده فردی به هویت «سارا جرف دریس‌زاده» با در اختیار داشتن تعدادی از زنان و دختران در کشور امارات مبادرت به تشکیل یک شبکه فساد کرده است.

با بررسی‌های صورت گرفته محرز شد «دریس‌زاده» خود به تنهایی یک شاخه از شبکه بین المللی قاچاق زنان و دختران، به سرکردگی شهروز سخنوری معروف به الکس است که به عنوان مدیر ارشد این شبکه تحت نظر و هدایت او در دوبی فعالیت می‌کند.

شبکه فساد و فحشا با مدیریت الکس با ثبت یک شرکت صوری، اخذ ویزای دانشجویی دختران و زنان را انجام می‌داد. این شبکه با ارتباط گیری گسترده موفق شده بود کارهای مربوط به اقامت و اخذ ویزا را انجام داده و دختران را به مالزی اعزام کند.

الکس با اقدامات گسترده و خرج پول موفق شده بود یک کارمند ایرانی مشغول به فعالیت در بخش پذیرش سفارتخانه کشور مالزی در تهران را جذب کند و با استفاده از وی کارهای اخذ اقامت و ویزا را در کمترین زمان ممکن انجام دهد.

اکنون با اعدام الکس در صبح شنبه، ۳۰ اردیبهشت‌ماه، کاربران توئیتری به استقبال برخورد قاطع قوه قضائیه با مروجان فساد و فحشا رفتند. این کاربران ضمن تشکر از قوه قضائیه، اقدامات و هنجار شکنی های این شبکه فساد را نیز برای مخاطبان خود معرفی کردند.

همچنین کاربران ضمن استقبال از اعدام الکس، به حمایت معاندین از زندانیان و متهمان داخل کشور اشاره کرده و در توئیت‌های کنایه آمیز، تلاش طیف‌های سیاسی برای جلوگیری از اعدام را تمسخر کردند. این کاربران در کنایه های خود از عناوین «قهرمان جدید براندازان» و «کار آفرین نمونه در حوزه زنان» استفاده کردند.