کد خبر 1489238
تاریخ انتشار: ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۸:۵۵

فرمانده انتظامی استان خراسان رضوی از دستگیری یکی از عوامل آدم ربایی مسلحانه و رهایی گروگان پس از ۲۱ روز در مشهد خبر داد.

به گزارش مشرق، سردار محمدکاظم تقوی اظهار کرد: ساعت ۱۸:۴۰ روز بیست و هفتم فروردین ماه امسال ۴ سرنشین خودرو سواری تیبا سفید رنگ در محدوده بلوار طبرسی مشهد فردی ۶۵ ساله که در خرید و فروش طلا و صرافی فعالیت داشت را ربودند و در تماس بعدی درخواست مبلغ ۲ میلیون دلار برای آزادی گروگان خود داشتند.

وی افزود: با گزارش این موضوع به فوریت های پلیسی ۱۱۰ بلافاصله دستورات ویژه برای پیگیری سریع پرونده صادر شد و بررسی های اولیه نشان می داد خودرو مورد استفاده آدم ربایان سابقه سرقت از بلوار مصلای مشهد را داشته و یکی از عاملان اصلی آدم ربایی با خودرو مذکور در مسیر استان های شمالی کشور تردد داشته است.

سردار تقوی گفت: بررسی های علمی سرنخ های پرونده با اقدام گسترده اطلاعاتی حاکی از آن بود، متهمان گروگان خود را از مشهد خارج نکرده اند و کارآگاهان مبارزه با جرایم جنایی و همچنین کارآگاهان اداره اطلاعات جنایی تحقیقات خود را در این عملیات پیچیده ادامه دادند و ردپای خودرو سرقتی متهمان را در حال حرکت از شمال کشور به مقصد مشهد ردزنی کردند.

وی تصریح کرد: کارآگاهان پلیس آگاهی خراسان رضوی با کنترل و مراقبت های پوششی و سایه به سایه، خودرو مذکور را تا نزدیکی مشهد تعقیب و به راننده خودرو دستور ایست دادند. متهم با اسلحه جنگی که در اختیار داشت اقدام به تیراندازی به سمت ماموران قانون کرد و پلیس با استفاده از قانون به کارگیری سلاح و شلیک گلوله خودرو مورد نظر را متوقف کرد.

سردار تقوی گفت: متهم که از ناحیه کتف، پا و پهلو دچار جراحت شده بود بلافاصله به مرکز درمانی انتقال یافت و تیمی از کارآگاهان پلیس آگاهی به طور همزمان، گروگان ۶۵ ساله را از باغ ویلایی در محدوده بلوار توس پس از گذشت ۲۱ روز سالم و سلامت آزاد کردند.

فرمانده انتظامی خراسان رضوی ادامه داد: در این عملیات ۲ تن از جان برکفان پلیس آگاهی نیز دچار جراحت شده بودند که به بیمارستان انتقال یافته و تحت مراقبت های درمانی قرار گرفتند. تحقیقات گسترده برای دستگیری متهمان این پرونده با دستورات تخصصی مقام قضائی ادامه دارد.