کد خبر 1486815
تاریخ انتشار: ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۳

اقدام درست و منطقی شهرداری تهران برای راحتی بانوان، با آدرس غلط جریان سیاسی مواجه شد؛ جریانی که در دهه ۶۰ سردمدار برخورد خشن و بی قاعده با زنان و مردان بود.

به گزارش مشرق، شهرداری تهران در اقدامی فرهنگی برای راحتی بانوان در مترو، قسمتی از واگن بانوان را پرده نصب کرده است. همین موضوع تیتر یک رسانه‌های اصلاح‌طلب شده است و با دادن آدرس‌های غلط به مخاطب سعی در مصادره به مطلوب کردن این موضوع هستند.


محل قرار گرفتن پرده بین دو واگن اختصاصی بانوان است

بدیهی است که جداسازی بانوان در قطار و اتوبوس‌ها موضوع جدیدی نیست و حتی این موضوع به دوره خود اصلاحات برمی‌گردد. اگر به محل نصب این پرده‌ها دقت کنیم متوجه می‌شویم که این پرده‌ها در اواسط واگن بانوان نصب شده است، یعنی واگن بانوان متشکل از یک واگن و نصف واگن بعدی که در سر و انتهای قطارهاست. این پرده‌ها در بین نصف و یک واگن اختصاصی بانوان نصب شده است.


اظهارات و تیترهای عجیب اصلاح‌طلبان در موضوع نصب پرده بین واگن بانوان

فارغ از نگاه‌های سیاست زده که این روزها برخی از اصلاح‌طلبان و اپوزیسیون برای هر موضوعی، مسئله‌ای می‌سازند، برخی از کاربران این اقدام را مثبت ارزیابی کردند و نوشتند برای راحتی بانوان در واگن اختصاصی خودشان اقدام شایسته‌ای بود. شهرداری تهران در پاسخ به این اقدام گفت که به درخواست بانوان وبرای راحتی آنها پرده بین واگن بانوان تعبیه شده است.

سال‌هاست که بانوان همیشه به ورود آقایان به واگن اختصاصی‌شان گلایه دارند. یکی از دلایلی که بین واگن بانوان پرده نصب شده است پیگیری شهرداری به مطالبه بانوان بود. شهرداری تهران با این اقدام می‌تواند تا حدودی مطالبه بانوان را در این‌باره پاسخ دهد.

منبع: فارس