شب گذشته منابع محلی از وقوع چندین انفجار در اطراف پایگاه هوایی دژانکوی در شمال شبه جزیره کریمه خبر دادند.

سرویس جهان مشرق _ سیصد و نود و یک روز از جنگ میان روسیه و اوکراین سپری شده است.

تحولات روز سیصد و هشتاد و نهم جنگ اوکراین:

وزیر دادگستری آلمان: پوتین را دستگیر خواهیم کرد! / مراحل نهایی آموزش خدمه اوکراینی برای تانک‌های غربی/ ۷۰ درصد از شهر باخموت در کنترل ارتش روسیه قرار دارد +نقشه و تصاویر

در دو روز اخیر وضعیت در جبهه استان دونتسک و شهر باخموت بدون تغییر خاصی بوده و ارتش روسیه همچنان برای تکمیل حلقه محاصره این شهر و پاکسازی آن در تلاش است.

هشدار رئیس گروه واگنر در مورد حملات اوکراین

یوگنی پریگوژین رهبر ارتش خصوصی واگنر در خصوص وضعیت فعلی و آینده نبرد در شرق اوکراین می گوید: ما در حال حاضر بیش از ۷۰ درصد از شهر باخموت را در کنترل داریم و اوضاع به سود ماست؛ اما بایستی حمایت لجستیکی بیشتری از طرف مسکو صورت بگیرد و کار تمام شود؛ اوکراین در ماه های پیش رو قصد انجام ضد حملات بزرگ دارد و ما بایستی تا پیش از این تاریخ کار باخموت را تمام کرده باشیم، در غیر این صورت امکان رخ دادن هر اتفاق بدی وجود دارد.

همچنین پریگوژین مدعی است ارتش اوکراین در میانه ماه آوریل قصد دارد به خاک اصلی روسیه و حومه شهر بلگورود یورش ببرد.

اروپا یک میلیون گلوله توپخانه برای اوکراین ارسال می‌کند

جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا اعلام کرد کشورهای اتحادیه طرحی را برای ارائه یک میلیون گلوله توپ به اوکراین در ۱۲ ماه آینده تصویب کردند. مهمات ۱۵۵ م. م از ذخایر و تولید کشورهای اروپایی تامین خواهد شد.

پیشتر اولکسی رزنیکوف، وزیر دفاع اوکراین در ۳ مارس از اتحادیه اروپا درخواست کرده بود تا ۲۵۰.۰۰۰ گلوله توپ در ماه برای نیاز روز افزون اوکراین تامین کنند.

فایننشال تایمز در گزارشی به این موضوع پرداخته بود که کشور های تولید کننده مهمات عضو اتحادیه اروپا با کمبود باروت، مواد منفجره پلاستیکی و TNT مواجه شده اند که تلاش های اتحادیه اروپا برای افزایش تولید را به خطر می اندازد.

تکذیب تلفات ۱۰۰ هزار نفری ارتش اوکراین

اولکسی دانیلوف دبیر شورای امنیت ملی اوکراین در واکنش به ادعای برخی رسانه ها مبنی بر تلفات صد هزار نفری ارتش اوکراین تا کنون گفت: من با مسئولیت کامل خودم به شما می گویم که آمار صد هزار نفری تلفات ارتش اوکراین صحیح نیست؛ این غیر ممکن است.

آمار دقیق تلفات ما اطلاعات محرمانه و غیر قابل بیان است، اما عدد ۱۰۰ هزار نفر کاملا دروغ است.

سال ۲۰۲۳ آخرین فرصت اوکراین برای پیروزی است

علی رغم ارسال ده ها میلیارد دلار سلاح و کمک های تجهیزاتی و مالی از سوی کشورهای غربی برای کی‌یف، در چند ماه گذشته ارتش اوکراین دستاورد میدانی و عملیات تهاجمی خاصی برای بازپس گرفتن خاک از دست رفته خود نداشته است و در جبهه شرقی نیز فشار سنگین ارتش روسیه منجر به سقوط شهرهایی نظیر پاولیوکا، سولدار و نیمی از شهر باخموت شده است.

پتر پاول رئیس جمهور چک می گوید: ارتش اوکراین تنها یک فرصت برای حمله و پیروزی در این جنگ دارد و آن هم باید در سال ۲۰۲۳ رقم بخورد؛ بسیار دشوار است که در سال میلادی بعد شرکای ما قادر به ادامه حمایت نظامی از ارتش اوکراین برای نبرد با روسیه باشند.

همچنین پیستوریوس وزیر دفاع آلمان اعلام کرد خودروهای رزمی پیاده نظام Marder در راه تحویل به ارتش اوکراین هستند و به زودی شاهد استفاده از آنها در میدان نبرد خواهیم بود.

گفتنی است امریکا و کشورهای اروپایی در ماه‌های اخیر تمرکز خود را بر ارسال تجهیزات سنگین زرهی برای اوکراین نظیر تانک های اصلی میدان نبرد لئوپارد، آبرامز و چلنجر و خودروهای رزمی و نفربرهای زرهی نظیر بردلی، استرایکر، ماردر و AMX-۱۰ قرار داده اند.

حمله پهپادهای اوکراینی به پایگاه هوایی دژانکوی در کریمه

شب گذشته منابع محلی از وقوع چندین انفجار در اطراف پایگاه هوایی دژانکوی در شمال شبه جزیره کریمه خبر دادند.

منابع اوکراینی مدعی هستند با استفاده از پهپادهای انتحاری به محموله موشک های کروز کالیبر ارتش روسیه که از طریق خط راه آهن کریمه به بنادر جنوب این منطقه منتقل می شد حمله کرده اند.

پایگاه هوایی دژانکوی از مراکز اصلی استقرار نیروی هوایی و بالگردی روسیه در کریمه و محل اتصال چندین خط راه آهن است.

برچسب‌ها