تصاویری که از محورهای درگیری در اوکراین منتشر شده است نشان می‌دهد گروهی از نظامیان اوکراینی در اقدامی شنیع صفحاتی از قرآن کریم را پاره می کنند و آتش می زنند و جلد کلام الله را به چربی خوک می آلایند.

به گزارش سرویس جهان مشرق، شماری از نظامیان اوکراینی در اقدامی موهن صفحات قرآن کریم را پاره کرده و آتش زدند.

به گزارش روسیا الیوم، تصاویری که از محورهای درگیری در اوکراین منتشر شده است نشان می‌دهد گروهی از نظامیان اوکراینی در اقدامی شنیع صفحاتی از قرآن کریم را پاره می کنند و آتش می زنند و در فیلمی دیگر، به قصد توهین و حرمت‌شکنی، کلام خدا را به چربی خوک آلوده می کنند.

همان‌طور که پیش‌تر در مشرق نوشتیم، وقتی چند ماه قبل، دولت اوکراین، فعالیت «کلیسای ارتدوکس» را، به عنوان نقطه‌ی اتصال تاریخی مردم اسلاو با مسیحیت، ممنوع کرد، برای اهل نظر آشکار بود که این یک حرکت سیاسی ساده نیست، بلکه به نحوی نمادین، سلطه‌ی تفکرات کافرانه و پاگانیستی را بر دولت اوکراین نشان می دهد. چندین سال فعالیت گروه‌ها و سازمان‌های تبهکار فعال در قاچاق انسان و کودک، گسترش چشمگیر مکاتبی چون نئونازیسم، تبلیغ فرهنگ پاگانی شمال اروپا، رواج گسترده‌ی مناسک و آیین‌های شیطانی، و پولشویی گسترده‌ی دولت‌های خارجی در اوکراین در فعالیت‌های سیاه، آسیب‌های وحشتناکی به مدنیت اوکراینی وارد کرده است.

انتشار فیلم‌های هتک حرمت به کلام شریف خداوند متعال، با سر دادن قهقهه‌ی شیطانی، در حالی است که در همین یوتیوب و شبکه‌های اجتماعی، ویدئوهایی از گربه‌های خانگی است که به انحاء مختلف برای پای گذاشتن روی قرآن آزمایش می شوند، اما از این کار خودداری می کنند.

به عبارت دیگر، جانورانی که علی‌الظاهر پست‌تر و فروتر از مرتبه‌ی انسانی هستند، نسبت به درک امر مقدس، واجد شعوری هستند که البته ابعاد آن هنوز برای بشر مغرور عصر مدرن روشن نیست، لیکن انسان که «اشرف مخلوقات» است، با تداوم و استمرار در غوطه‌زدن در سیاهی و پلیدی چنان روح و قلب خود را تیره و تار می کند، که حتی از مقام حیوانیت هم فروتر می رود.