کد خبر 1466738
تاریخ انتشار: ۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۸

مدیرکل نظارت بر کالاهای اساسی وزارت جهاد کشاورزی گفت: با توجه دستوری که به انجمن بسته‌بندی داده شده مقرر شد ‌گوشت‌های بسته‌بندی خاص ‌تولید نشود و گوشت‌ها عمدتا به صوت مخلوط و ران و سردست باشد.

به گزارش مشرق، ‌مسعود امراللهی‌ مدیرکل نظارت بر کالاهای اساسی وزارت جهاد کشاورزی میانگین قیمت‌ گوشت را حدود ۲۹۰ هزار تومان اعلام کرد و اظهار داشت: ‌آنالیز گوشتی که به عنوان گوشت لاشه گوسفندی جوان است بین ۲۸۰ تا ۲۹۰ هزار تومان برآورد می‌شود.

وی با بیان اینکه ‌گوشت گرم وارداتی و گوشت گرم داخلی هم‌اکنون در حال توزیع در بازار است، افزود:مصرف روزانه تهران حدودا ۴۰۰ تن است.

مدیرکل نظارت بر کالاهای اساسی وزارت جهاد کشاورزی با انتقاد از اینکه "یک دست مغز ران و گوشت لخم بدون چربی در قالب یک بسته گوشتی نیم میلیونی عرضه شده است، تصریح کرد: این درحالیست که شاید از یک لاشه حدود ۷ درصد وزن گوشت لخم نداشته باشد.

‌وی با بیان اینکه در مجموع در صنعت دسته‌بندی ۹۷ کیلوگرم از این گوشت تولید شده بود، ادامه داد:‌ با توجه دستوری که به انجمن بسته‌بندی داده شده مقرر شد این گوشت‌های بسته‌بندی خاص هم تولید نشود و گوشت‌ها عمدتاً به صوت مخلوط و ران و سردست باشد تا برای مردم عزیز عمومیت داشته باشد.