کد خبر 1465731
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۱:۲۵

برق ده‌ها هزار مشترک انگلیسی در پی تشدید شرایط جوی و توفان موسوم به اوتو (Otto) که از دیروز شمال این کشور را فرا گرفته، قطع شده است.

به گزارش مشرق، شرکت برق «سن» (SSEN) انگلیس اعلام کرد که از ساعت ۱۱ صبح امروز (جمعه) بالغ بر ۳۰ هزار ساختمان در اسکاتلند بدون برق هستند و این وضع ممکن است تا دو روز ادامه یابد.

گفته می‌شود که بر اثر افتادن درخت روی تعدادی از تیرهای برق، شبکه برق‌رسانی با نوسان ولتاژ و قطعی مواجه شده است.

در جنوب انگلیس هم حدود یک هزار و ۳۰۰ واحد مسکونی در منطقه ریپن و یک هزار و ۳۳۰ منزل در نزدیکی مناطق دورهام و چستر بدون برق هستند. همچنین شرکت توزیع برق نورث پاور گرید از کاهش برق‌رسانی در مناطق نورثامبرلند، دارلینگتون و لیدز خبر داده است.

سازمان هواشناسی انگلیس بسیاری از مناطق شمال این کشور را به دلیل وزش بادهای شدید در حالت هشدار نارنجی قرار داده است. گزارش شده که توفان ساختمان تعدادی از مدارس به ویژه در ارتفاعات «هایلندز» و «ابردین‌شایر» را تخریب کرده است.

شهرداری ابردین‌شایر اعلام کرد که تعداد زیادی از درمانگاه‌ها به دلیل قطعی برق فقط خدمات اضطراری ارائه می‌دهند. خطوط راه آهن اسکات نیز به صورت محدود فعالیت می‌کند.

انگلیس از جمله کشورهایی است که به دلیل وقوع توفان‌های فصلی دریایی، دائماً با بارش شدید باران و سیل‌های مخرب مواجه می‌شود.

دولت و دستگاه‌های ذی‌ربط در انگلیس اگرچه به دلیل اتخاذ تدابیر جدی برای مقابله با این سوانح طبیعی، به میزان قابل‌توجهی تلفات انسانی را کاهش داده‌اند اما باز هم قادر به مقابله با تمامی ابعاد مخرب این سوانح نیستند.