کد خبر 1460692
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۶

جنبش مردمی عراق تأکید کرد که آمریکا قادر نیست عراق را از چین، روسیه و ایران دور نگه دارد و به همین دلیل از ایجاد بحران در بازار ارز به عنوان ابزاری برای فشار بر بغداد استفاده می‌کند.

به گزارش مشرق، عضو هیأت هماهنگ‌کننده گروه موسوم به «جنبش مردمی برای کمربند و جاده» در عراق، آمریکا را به باج خواهی از دولت عراق از طریق بحران دلار متهم کرد.

بر اساس این گزارش، «حسین علی الکرعاوی» در مصاحبه با المعلومه افزود: واشنگتن با باج خواهی علیه بغداد در تلاش است تا عراق را از امضای یادداشت تفاهم اقتصادی با آلمان و چین باز دارد.

وی تصریح کرد: آمریکا قادر نیست عراق را از چین، روسیه و ایران دور نگه دارد و به همین دلیل از بحران افزایش دلار به عنوان ابزاری برای فشار بر دولت استفاده می‌کند.

الکرعاوی خاطرنشان کرد: کاهش ارزش دینار به شدت بر سطح زندگی اقشار فقیر و متوسط عراق تأثیر می‌گذارد و این موضوع در عملکرد دولت سودان منعکس شده است.‌

این مقام غیر دولتی عراقی در پایان از نیروهای سیاسی ملی و انجمن‌های مردمی خواست تا با دخالت‌ها و فشارهای آمریکا که می‌خواهد اراده و سلطه خود را بر تصمیم سیاسی عراق تحمیل کند، مقابله کنند.

منبع: مهر