کد خبر 1456693
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۴۰۱ - ۰۱:۳۰

دزدگیرها در انواع مختلفی طراحی و تولید می شوند. پرکاربردترین دزدگیرهای حرفه ای به صورت تصویری، ماهواره ای و معمولی هستند. دزدگیرهای معمولی برای ایجاد صدای آژیر و باز و بسته کردن قفل خودرو کاربرد دارند.

به گزارش مشرق، طبق آمارهای گزارش شده ۱۲ درصد جرائم در کل کشور مربوط به سرقت است و سرقت خودرو به عنوان مادر سرقت ها شناخته می شود و به دلایل مختلفی اتفاق می افتد. احتمال پیدا شدن خودروهای مسروقه پس از گذشت ۲۴ ساعت چیزی حدود ۳۰ درصد است. اکثر ماشین های سرقتی یک هفته بعد از سرقت در حالی که قطعات آنها جدا شده کشف می شوند و این آمار برای حدود ۸۰ درصد خودروهای سرقتی می باشد.

طبق آمار سرقت هایی که در کشور انجام می شود ۷ درصد مربوط به خودرو، ۸ درصد مربوط به موتورسیلکت و ۲۴ درصد مربوط به قطعات و محتویات آنها می باشد. در ادامه درباره دلایل اصلی سرقت خودرو بیشتر صحبت می کنیم.

بررسی دلایل اصلی سرقت خودرو

از دلایل اصلی که باعث ایجاد انگیزه در سارقان برای سرقت خودرو و قطعات آن می شود، قیمت بالای خودرو و لوازم آن است. عوامل دیگری مانند، سطح ایمنی پایین خودروها، نبود پارکینگ های عمومی متعدد، نبود قطعات خودروها و... هم در سرقت خودرو و قطعات آن نقش موثری دارند.

افزایش ضریب ایمنی خودروها از نکات مهمی است که توجه به آن از دزدیده شدن آنها جلوگیری می کند. سارقان خودروها در مدت زمان کوتاهی می توانند خودرو را سرقت کنند اما اگر ضریب ایمنی خودرو زیاد باشد کار سخت شده و از سرقت خودرو منصرف می شوند.

برای افزایش ضریب ایمنی وسیله نقلیه می توانید از انواع قفل، جی پی اس و دزدگیرهای با کیفیت استفاده کنید تا احتمال سرقت خودرو خود را به صفر برسانید.

نصب انواع قفل برای بالا بردن امنیت خودرو

سارقان خودروها در حدود ۵ ثانیه قفل فابریک خودرو ها را باز می کنند به همین دلیل لازم است تا برای افزایش ایمنی خودرو از قفل های مختلف استفاده کنید. استفاده از انواع قفل پدال خودرو و همچنین انواع قفل فرمان ماشین، ایمنی خودرو را افزایش می دهد و وجود این قفل ها سارقان را از سرقت خودرو منصرف می کنند.

قطعات خودرو مانند باتری و کامپیوتر از لوازم با ارزش خودرو هستند که دزدیدن آنها هدف برخی از سارقان است. برای جلوگیری از سرقت قطعات با ارزش خودرو بهترین گزینه استفاده از قفل کاپوت می باشد. یکی از روش هایی که ایمنی خودرو را افزایش می دهد نصب دستگاه ضبط صدا بر روی خودرو است. با این روش در مواقعی که از خودرو سرقت شد شما مدرک معتبر برای اثبات جرم دارید.

استفاده از انواع قفل برای بالا بردن ایمنی خودرو

دزدگیرهای حرفه امنیت خودرو را بسیار افزایش می دهند

دزدگیرها در انواع مختلفی طراحی و تولید می شوند. پرکاربردترین دزدگیرهای حرفه ای به صورت تصویری، ماهواره ای و معمولی هستند. دزدگیرهای معمولی برای ایجاد صدای آژیر و باز و بسته کردن قفل خودرو کاربرد دارند. دزدگیرهای تصویری پیشرفته تر از دزدگیرهای معمولی هستند و وضعیت کلی خودرو را به نمایش میگذارند. در صورت باز شدن کاپوت جلو و صندوق عقب وضعیت خودرو بر روی صفحه نمایش آن قابل رویت است.

دزدگیر ماهواره ای موقعیت مکانی خودرو را دقیق اعلام می کند و تا فاصله مشخصی قادر به خاموش کردن ماشین است.

دزدگیر تصویری خودرو

استفاده از ردیاب یکی از بهترین وسیله ها برای افزایش ایمنی وسایل نقلیه

بازکردن انواع قفل برای سارقان حرفه ای کار سخت و زمانبری نیست. وجود قفل ها تا زمانی کاربردی است که سارق موفق به سرقت خودرو نشده باشد. نصب ردیاب باعث می شود تا در صورت دزدیده شدن خودروها موقعیت مکانی آنها مشخص باشد و در مدت زمان کمی خودروهای سرقتی پیدا شوند. ردیاب ها در مدل های مختلفی تولید می شوند در ادامه به معرفی آنها میپردازیم.

ردیاب دیاگی: ردیاب دیاگی با قیمت مناسب و طراحی ساده یکی از پرکاربردترین جی پی اس ها محسوب می شود. نصب این ردیاب نیازی به سیم کشی پیچیده و خاصی ندارد. بعد از نصب جی پی اس موقعیت و ردیابی خودرو فعال می شود. علاوه بر قیمت مناسب این ردیاب از کیفیت بالایی برخوردار است و امنیت خودرو را بسیار افزایش می دهد.

ردیاب فندکی: این ردیاب به صورت مخفی نصب می شود و نیاز به سیم کشی ندارد. طراحی این ردیاب شبیه به شارژر فندکی است و وسیله سوکت مخصوص سیم شارژر دارد و باعث گمراه شدن سارقان می شود. این ردیاب بلافاصله بعد از نصب فعال می شود و موقعیت خودرو را شناسایی می کند.

ردیاب آهنربایی: این ردیاب به برق خودرو متصل شده و بدون سیم کشی خاصی قابل اجرا است. از قابلیت های منحصر به فرد این ردیاب باتری قدرتمند آن است که تا مدت زمان طولانی فعال باقی می ماند. ضد ضربه، ضد آب و مجهز به شنود از دیگر قابلیت های جی پی اس آهنربایی می باشند.

ردیاب آهنربایی خودرو

منبع: سلام نو