کد خبر 1455502
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۴

فرمانده انتظامی شهرستان اسلامشهر، گفت: دو باند سارق زورگیر و خشن در شهرستان اسلامشهر دستگیر و مقادیر زیادی از اموال سرقتی کشف شد.

به گزارش مشرق، سرهنگ علی آقا کارخانه فرمانده انتظامی شهرستان اسلامشهر، ظهر امروز در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: طی سه روز گذشته دو باند سارق زورگیر و خشن که در سطح شهرستان اسلامشهر و شهرهای همجوار اقدام به سرقت از شهروندان می‌کردند، با تلاش مامورین پلیس آگاهی شهرستان اسلامشهر شناسایی و دستگیر شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان اسلامشهر، افزود: درپی اعلام و شکایت چند تن از شهروندان به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر سرقت اموال از واحدهای تولیدی و صنعتی فعال در نقاط مختلف شهرستان اسلامشهر، رسیدگی به موضوع بلافاصله در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی شهرستان قرار گرفت، که با بررسی اخبار و اطلاعات و مدارک بدست آمده هویت سارقین که از اتباع بیگانه بودند، شناسایی و اقدامات لازم جهت دستگیری آنها انجام شد.

وی با اشاره به تشریح جزئیات پرونده این باند سارقین، بیان کرد: با هماهنگی به عمل آمده با مقام قضایی، با رصد اطلاعاتی و اقدامات فنی مخفیگاه سارقین در یکی از مناطق شهرستان شناسایی و در یک عملیات ضربتی متهمان دستگیر و پس از انتقال به مقر پلیس نسبت به اعمال مجرمانه خود اعتراف کرده و در ادامه دو نفر مالخر هم که آنها هم از اتباع بیگانه بودند، را معرفی کردند.

کارخانه تاکید کرد: با اعتراف اعضای این باند ۵ نفره سرقت به عنف که با استفاده از سلاح های سرد و ضرب و شتم نگهبان ها و صاحبان کارگاه ها و مراکز تولیدی، کالاها و تجهیزات باارزش و قیمتی را به سرقت می بردند، ۲نفر مالخر اموال سرقتی شناسایی و دستگیر شده و در حال حاضر تحت نظر پلیس شهرستان هستند، که پس از تکمیل پرونده قضایی آنها تحویل مقام قضایی می شوند.

وی افزود: با اعترافات این سارقین تاکنون ۵ دستگاه خودرو، ۱۵۰ تخته فرش، تعدادی لوازم و تجهیزات کارگاهی و لوازم خانگی و مقادیر زیادی وجه نقد و یک فقره چک بانکی و... کشف شده است، اعضای این باند با همدستی دو نفر مالخر اجناس سرقتی را با کمترین قیمت به اتباع و مهاجرین غیرمجاز می‌فروختند.

فرمانده انتظامی شهرستان اسلامشهر با اشاره به دستگیری باند دیگری از سارقین به عنف در بخش چهاردانگه شهرستان اسلامشهر، گفت: در پی تماس های متعددی از سوی شهروندان با مرکز فوریتهای پلیسی ۱۱۰ در طی سه ماه گذشته مبنی بر فعالیت سارقین زورگیر و خشن در منطقه با اقدامات اطلاعاتی و مامورین نیروی انتظامی بخش چهاردانگه دو نفر سارق که با استفاده از یک دستگاه موتورسیکلت در نقاط مختلف این شهر اقدام به زورگیری و سرقت گوشی تلفن همراه، زیورالات و اشیا قیمتی مردم می‌کردند، شناسایی و عملیات دستگیری آنها آغاز شد.

وی تصریح کرد: با تعقیب و مراقبت های شبانه روزی، دو نفر سارق زورگیر و راکب یک دستگاه موتورسیکلت در یکی از خیابان های چهاردانگه شناسایی و در کمین مامورین گرفتار و دستگیر شدند که پس از انتقال به مقر انتظامی سارقین در اعترافات خود به بیش از ۵۰ فقره سرقت و زورگیری اعتراف کردند.

این مقام انتظامی با بیان اینکه سارقین دستگیر شده از اتباع بیگانه و ساکن در یکی از مناطق اطراف شهرستان اسلامشهر هستند، ادامه داد: این سارقین با بکارگیری یک دستگاه موتورسیکلت در مناطق و محلات خلوت و با استفاده از تاریکی هوا در ساعات ابتدایی شب اقدام به خفت گیری و زورگیری از افراد کرده و تلفن همراه، طلا و جواهر، اشیا قیمتی و پول شهروندان را به سرقت می‌بردند و در مواردی که با مقاومت افراد مواجه می شدند با استفاده از سلاح سرد اقدام به ضرب وشتم و مجروح کردن آنها می کردند.

وی افزود: این سارقین پس از سرقت از شهروندان اشیای قیمتی را به قیمت ناچیزی به اتباع بیگانه و غیرمجاز می‌فروختند که تاکنون تعدادی از گوشی های تلفن همراه به همراه چند قبضه سلاح سرد از متهمین کشف و ضبط شده است.

فرمانده انتظامی شهرستان اسلامشهر با هشدار به شهروندان در نحوه استفاده از تلفن همراه در سطح معابر و رعایت نکات ایمنی حفظ اموال شخصی خود، خاطرنشان کرد: از شهروندانی که در طی سه ماه اخیر با این شیوه های سرقت به عنف مورد سرقت و تجاوز قرار گرفته اند، درخواست داریم تا به منظور شناسایی متهم و تشکیل پرونده به پلیس آگاهی شهرستان اسلامشهر و یا فرماندهی انتظامی بخش چهاردانگه مراجعه و یا مراتب را از طریق
مرکز فوریت‌های پلیس ۱۱۰ اعلام کنند.