کد خبر 1452833
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۷

رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت در رشته توئیتی در واکنش به اظهارات اخیر وزیر خارجه فرانسه نوشت: آنچه فرانسه از آن دفاع می کند، آزادی بیان نیست، آزادی نفرت پراکنی است.

به گزارش مشرق، سپهر خلجی روز جمعه در حساب کاربری خود در توییتر در واکنش به اظهارات وزیر خارجه فرانسه که عنوان کرده بود در فرانسه برخلاف ایران آزادی عمل وجود دارد، نوشت: خانم کولونا! از آنچه دفاع می‌کنی آزادی بیان نیست،«آزادی نفرت پراکنی» است.

وی افزود: اتباع فرانسه که در زندان هستند گردشگر نبودند، عاملان اغتشاشند که وسط آشوب دستگیر شدند. به جرمشان رسیدگی می‌شود.

وی به وزیر خارجه فرانسه توصیه کرد که قبل از دفاع از آزادی بیان در فرانسه، خاطرات محاکمه روژه گارودی در دادگاه‌های پاریس را مرور کند.

به گزارش ایرنا، نشریه شارلی ابدو در پی اقدام سخیف خود مبنی بر راه‌اندازی یک مسابقه بین‌المللی برای رسم کاریکاتور، ویژه‌نامه ۱۴ دیماه ۱۴۰۱ خود را با تصاویری به شدت موهن همراه با الفاظ و عباراتی زشت و توهین‌آمیز به این امر اختصاص داد.

وزارت امور خارجه در واکنش به اقدام سخیف این نشریه در بیانیه‌ای عنوان کرد: ایران سکوت در برابر اقدام ضد فرهنگی و ضد انسانی نشریه مبتذل فرانسوی را برنتابیده و ضمن بازنگری در مناسبات فرهنگی با فرانسه و بررسی امکان ادامه فعالیت فرهنگی فرانسه در ایران، در گام نخست فعالیت انجمن ایران شناسی‌فرانسه در ایران را تعطیل می‌کند.

پیش از این هم نشریه کاریکاتوری موهن نسبت به پیامبر اسلام (ص) منتشر کرد که خشم و غضب مسلمانان سراسر جهان را برانگیخت. این مجله انتشار کاریکاتورهای موهن را با بهانه «آزادی بیان» توجیه کرد.