کد خبر 1450940
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۱

در ادامه مراحل اصلی رزمایش مشترک ذوالفقار ۱۴۰۱ ارتش، یگان‌های توپخانه، پهپاد و تیپ‍های پیاده مکانیزه با آتش سنگین مواضع و استحکامات دشمن را مورد هدف قرار دادند.

به گزارش مشرق، در مراحل عملیاتی رزمایش مشترک ذوالفقار ارتش، تیپ ۵۵ هوابرد با استفاده از ادوات زرهی و نفربرها و حضور یگان‌های توپخانه، پهپادهای شناسایی و تهاجمی، هوانیروز و تیپ‌های پیاده مکانیزه و با پشتیبانی آتش سنگین نیروی هوایی ارتش مواضع و استحکامات دشمن را منهدم ساختند.

در این مرحله از رزمایش پهپادهای شناسایی تمامی مناطق رزمایش را شناسایی و عکس‌برداری کرده و اطلاعات را برای اجرای عملیات یگان‌های شرکت کننده به ستاد فرماندهی و کنترل ارسال می‌کنند، همچنین پهپادهای رزمی و تهاجمی نیز عملیات پشتیبانی را اجرا کردند.

امیر سرتیپ علیرضا شیخ سخنگوی رزمایش با اشاره به حضور بالگردهای هوانیروز در شرایط سخت جوی بیان کرد: بالگردهای هوانیروز ارتش در این مرحله از رزمایش با انجام پروازهای عملیاتی در شرایط نامساعد آب و هوایی توانستند توان عملیاتی خود را به نمایش بگذارند.

وی افزود: این بالگردها با اجرای عملیات هوایی یگان‌های توپخانه و پیاده مکانیزه را در منطقه عمومی رزمایش پشتیبانی کردند.

امیر سرتیپ علیرضا شیخ در پایان خاطرنشان کرد: قدرت آتش سنگین، نقطه زنی و تحرک یگان‌های توپخانه، هوانیروز و … از جمله ویژگی‌های مهم یگان‌های شرکت کننده در این مرحله از رزمایش بود که اجازه نفوذ به دشمن را در خاک کشور نداده‌اند.