کد خبر 1448776
تاریخ انتشار: ۳ دی ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۹

وزیر ورزش فرانسه در گفت وگویی اعلام کرد که رفتار بازیکنان تیم ملی فوتبال آرژانتین بعد از کسب عنوان قهرمانی بسیار بد و نژادپرستانه است.

به گزارش مشرق، آملی اودیا کاسترا، وزیر ورزش فرانسه از رفتار کنایه‌آمیز برخی از بازیکنان آرژانتینی انتقاد کرد و گفت: بازیکنان تیم این کشور، جشن قهرمانی را زیبا برگزار نکردند در حالی که رفتار فرانسوی‌ها بعد از کسب عنوان قهرمانی بسیار مثال زدنی بود. رفتار بازیکنان آرژانتین بسیار رقت انگیز است.

روزنامه البیان چاپ امارات در ادامه به نقل از وزیر ورزش فرانسه نوشت: پس از کسب عنوان قهرمانی و همچنین در بازگشت تیم به آرژانتین برخی توهین‌های نژادپرستانه علیه بازیکنان فرانسوی صورت گرفت. ما مشتاق حمایت از بازیکنان فرانسوی هستیم. تیم تمام تلاش خود را برای کسب عنوان قهرمانی انجام داد، اما در ضربات پنالتی شکست خوردیم.

فدراسیون فوتبال فرانسه به دلیل اقدامات امیلیانو مارتینز، دروازه‌بان تیم ملی آرژانتین در فینال جام جهانی ۲۰۲۲، شکایتی را به همتای آرژانتینی خود ارائه کرده بود که دروازه‌بان تیم قهرمان جهان بارها ستاره جوان تیم فرانسه را به تمسخر گرفت و این تمسخر تا خیابان‌های آرژانتین هم ادامه پیدا کرد.

تیم ملی فوتبال آرژانتین در دیدار نهایی بیست و دومین دوره مسابقات جام جهانی در ضربات پنالتی تیم ملی فرانسه را شکست داد و قهرمان شد.

منبع: ایرنا