شهرآورد نود و نهم پایتخت بین تیم‌های استقلال و پرسپولیس با تساوی تماشایی دو بر دو به پایان رسید.

به گزارش مشرق، دیدار تیم‌های استقلال و پرسپولیس در چارچوب هفته دوازدهم لیگ برتر فوتبال از ساعت ۱۷:۳۵ امروز (سه‌شنبه) در ورزشگاه آزادی با سوت محمدحسین زاهدی‌فرد آغاز شد که این دیدار با تساوی ۲ - ۲ به پایان رسید. گولسیانی ( ۱۶ و ۸۹) برای پرسپولیس و روزبه چشمی (۳۰) و ارسلان مطهری (۵۰) برای استقلال گل زدند.

فیلم/ خلاصه بازی استقلال ۲ - پرسپولیس ۲

این دیدار در هوای آلوده و غبارآلود تهران و بدون حضور تماشاگران برگزار شد و گولسیانی با دو گلی که زد، جور لوکادیا که پیش از بازی ایران را ترک کرده بود را کشید.

ترکیب استقلال: سیدحسین حسینی، محمدحسین مرادمند، رافائل سیلوا، صالح حردانی، جعفر سلمانی(۶۱- پیمان بابایی)، سعید مهری (۶۱- مهدی مهدی‌پور)، آرش رضاوند (۶۹- مهدی قایدی)، روزبه چشمی (۶۱- محمدزبیر نیک‌نفس)، محمد محبی، کوین یامگا و ارسلان مطهری (۷۶- رضا میرزایی).

ترکیب پرسپولیس: علیرضا بیرانوند، مرتضی پورعلی‌گنجی، گئورگی گولسیانی، علی نعمتی (۶۳- مهدی عبدی)، دانیال اسماعیلی‌فر (۸۴- سیامک نعمتی)، وحید امیری، کمال کامیابی‌نیا (۶۳- سروش رفیعی)، میلاد سرلک، مهدی ترابی، سعید صادقی (۸۹- فرشاد فرجی) و امید عالیشاه (۶۳- محمد عمری).

داور: محمدحسین زاهدی‌فرد

دقیقه ۷: ارسال بازیکنان استقلال روی دروازه پرسپولیس روی بهم ریختگی مدافعان سرخپوش به محمد محبی رسید که ضربه این بازیکن پس از برخورد به مدافعان راهی کرنر شد.

دقیقه ۱۶: ارسال دقیق مهدی ترابی روی یک ضربه ایستگاهی را گولسیانی به خوبی با یک ضربه سر دقیق به گل اول پرسپولیس در این بازی تبدیل کرد.

دقیقه ۱۹: سعید مهری به دلیل خطا شدید روی بازیکن پرسپولیس اولین کارت زرد بازی را دریافت کرد.

دقیقه ۲۰: ضربه خطرناک ترابی با اختلاف بسیار کم از کنار دروازه حسینی به بیرون رفت. در این صحنه امید عالیشاه با ارسال تند و تیز توپ را به صورت زمینی روی دروازه استقلال فرستاد و ترابی با یک تکل بلند قصد باز کردن دروازه آبی پوشان را داشت که توپ با اختلاف بسیار کم از کنار تیر عمودی دروازه عبور کرد و به بیرون رفت.

دقیقه ۲۳: ارسال جعفر سلمانی را مدافعان پرسپولیس قبل از اینکه توپ به ارسلان مطهری برسد برگشت دادند.

دقیقه ۲۸: ارسال خوب صالح حردانی با ضربه سر شیرجه‌ای ارسلان مطهری از داخل محوطه جریمه همراه شد که این موقعیت با بی‌دقتی مهاجم استقلال به هدر رفت.

دقیقه ۳۰:همکاری بازیکنان استقلال روی یک ضربه کرنر این تیم را به گل مساوی رساند. در این صحنه پاس محبی به جعفر سلمانی و ارسال دقیق این بازیکن روی دروازه پرسپولیس را روزبه چشمی با یک ضربه سر خوب وارد دروازه بیرانوند کرد.

دقیقه ۳۸: فرصت خوب گلزنی استقلالی ها را علیرضا بیرانوند با یک عکس‌العمل خوب در موقعیت تک به تک از ارسلان مطهری گرفت.

دقیقه ۴۱: پاس خوب میلاد سرلک به محوطه جریمه و ضربه کامیابی‌نیا را سیدحسین حسینی با یک واکنش خوب در اختیار گرفت.

دقیقه ۵۰: نفوذ و پاس کات‌بک محمد محبی در نزدیکی خط شش قدم محوطه جریمه به ارسلان مطهری رسید و این بازیکن با یک چرخش خوب توپ را به گوشه دروازه بیرانوند فرستاد تا استقلالی‌ها در شروع نیمه دوم از حریف خود پیش بیفتند.

دقیقه ۷۳: مدافعان استقلال خود را مقابل شوت سنگین سروش رفیعی قرار دادند و اجازه ندادند ضربه محکم این بازیکن راهی دروازه سیدحسین حسینی شود.

دقیقه ۷۳: ضد حمله تند و تیز پیمان بابایی در حالی که یک موقعیت خوب را برای استقلال خلق کرده بود با تکل خوب محمد عمری برگشت داده شد.

دقیقه ۸۹: کرنر ارسالی ترابی با خروج ضعیف حسینی همراه شد تا گولسیانی با ضربه سر تماشایی گل دوم تیمش را به ارمغان آورده و پرسپولیس را از شکست نجات دهد.

این دیدار زیبا و پرموقعیت در نهایت با تساوی دو بر دو به اتمام رسید تا پرسپولیس مجددا به صدر بازگردد.