کد خبر 1446611
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۸

در ادامه حملات موشکی و پهپادی ارتش روسیه به زیرساخت‌های انرژی در شهرهای مختلف اوکراین، رسانه‌های این کشور اعلام کردند ساعاتی پیش آژیر حمله موشکی در برخی مناطق به صدا درآمده است.

به گزارش مشرق، رسانه‌های اوکراینی به نقل از وزارت تحول دیجیتال این کشور اعلام کردند که آژیر حمله موشکی در مناطقی مانند «اودسا» و «نیکولایف» به صدا درآمده است.

هفته پیش ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین در پیام تصویری روزانه خود اعلام کرد بر اثر حملات موشکی به زیرساخت‌های برق و انرژی در منطقه اودسا، هم‌اکنون برق یک‌ونیم میلیون نفر قطع شده و چند روز طول می‌کشد تا دوباره برق خانه‌های آنها وصل شود.

زلنسکی دراین‌باره گفت: شرایط در منطقه اودسا خیلی دشوار است. پس از حملات موشکی شبانه، اودسا و دیگر شهرها و روستاهای منطقه در تاریکی مطلق هستند.

حملات موشکی گسترده ارتش روسیه علیه زیرساخت‌های اصلی اوکراین در شهرهای مختلف پس از انفجار در پل کریمه در ۱۶ مهر آغاز شده و به گفته ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین در نتیجه این حملات تاکنون نزدیک به ۴۰ درصد زیرساخت‌های انرژی اوکراین از بین رفته است.

در حملات ۱۹ مهر شهرهای «کی‌یف»، «اودسا»، «وینیتسا»، «ترنوپل»، «خملنیتسکی»، «دنپروپتروفسک» و «ژیتومیر» هدف حملات موشکی قرار گرفتند. بنا بر گزارش رسانه‌های اوکراینی بیش از ۱۰ موشک از دریای خزر به سمت شهرهای اوکراین شلیک شده بود. در روزهای اخیر نیز برخی شهرهای اوکراین هدف حملات موشکی و پهپادی قرار گرفتند.

منبع: مهر