«حاییم رامون» وزیر سابق دادگستری رژیم صهیونیستی اذعان کرد که معضل اصلی تل آویو، هم پیمانی میان ایران و روسیه است.

به گزارش مشرق، حاییم رامون وزیر دادگستری رژیم صهیونیستی در کابینه نتانیاهو در سال ۲۰۰۶، در گفتگو با کانال ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی، اعلام کرد: معضل اساسی اسرائیل در شرایط کنونی ائتلاف شکل گرفته میان ایران و روسیه است، این هم پیمانی پیامدهای سنگینی دارد که باید ما را نگران کند.

رامون افزود: پوتین در این روزها به مذاکره و گفتگو با مقامات ایرانی مشغول است و این دغدغه اصلی وی در این روزها است، ائتلاف ایران و روسیه در شرایط کنونی باید ما را نگران سازد چون این هم پیمانی حتی از زمان جنگ سوریه نیز قوی‌تر شده و پیامدهای خطرناکی خواهد داشد.

وی در ادامه این گفتگو به تهدیدات ناشی از مقاومت در لبنان و سوریه علیه رژیم صهیونیستی اشاره کرد و گفت: من از این مساله نگران هستم که همکاری نزدیک میان ایران و روسیه به دستیابی حزب الله لبنان به سیستم‌های دفاع موشکی پیشرفته منجر شود، مسأله‌ای که موازنه قوا در منطقه را برهم خواهد زد.

وی افزود: ما اجازه نمی‌دهیم ایران، حزب الله را به این گونه از تسلیحات مجهز سازد، چون در این صورت واقعیت‌های میدانی تغییر می‌کند و باید با هر هزینه‌ای از این رخداد جلوگیری کنیم.

حاییم رامون با تاکید بر اینکه روسیه به هم پیمان اصلی ایران در همه بخش‌ها تبدیل شده، افزود: در این شرایط اسرائیل باید در کنار اوکراین قرار بگیرد، نه به این معنا که به آنها سلاح بدهیم، اما باید با اتخاذ مواضع و دیگر اقدامات بدون عبور از خط قرمز در کنار کی‌یف باشیم.

منبع: مهر