مدیرکل کنسولی وزارت امور خارجه با اشاره به هزینه‌هایی که ایران در طول چهار دهه گذشته برای بیش از ۵ میلیون اتباع افغانستان متحمل شده و بار سنگین آن بر اقتصاد ایران، از بی توجهی نهادهای بین‌المللی و اعمال استانداردهای دوگانه دولت‌های غربی انتقاد کرد.

به گزارش مشرق، «علیرضا محمودی» مدیرکل کنسولی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز (دوشنبه) ۱۸ مهر ماه با «مایکل اشپیندلگر» رئیس مرکز بین‌المللی توسعه سیاست‌های مهاجرتی در وین دیدار و درباره مسائل مهم ‌مورد علاقه دو طرف بحث و تبادل نظر کرد.

در این دیدار، مدیرکل کنسولی وزارت امور خارجه با اشاره به هزینه‌هایی که ایران در طول چهار دهه گذشته برای بیش از ۵ میلیون اتباع افغانستان متحمل شده و بار سنگینی که این موضوع بر اقتصاد ایران تحمیل کرده است، بر عزم و اراده جمهوری اسلامی ایران و همچنین تأکیدات موکد مسؤولان کشور برای رسیدگی به امور مهاجران افغان، به ویژه در زمینه نیازهای آموزشی و بهداشتی آنان تأکید کرد.

وی همچنین از بی توجهی نهادهای بین‌المللی و اعمال استانداردهای دوگانه توسط دولت‌های غربی در خصوص مهاجران انتقاد کرد.

اشپیندلگر هم با تأکید بر لزوم توسعه همکاری‌ها با ایران و توجه به جایگاه مهم ایران در مدیریت مهاجرت، خواستار توسعه گفت‌وگوها و همکاری‌های مشترک شد.

در این دیدار طرفین بر تداوم گفت‌وگوها در خصوص مسائل چندوجهی مهاجرت توافق کردند.