کد خبر 1424673
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۲

اینکه شیوه یک رسانه می‌تواند تا چه اندازه ماکیاولیستی باشد و هدف را با تمام وجود قربانی وسیله کند، نشان می‌دهد که روش «شعبان بی مخ» همچنان ادامه دارد.

به گزارش مشرق، اینکه رسانه‌های معاند و البته به غایت سطح پایینی چون شبکه «من و تو» تمام امکانات خود را صرف دشمنی علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و تمامیت ارضی کشور کرده‌اند بر کسی پوشیده نیست اما اینکه شیوه یک رسانه می‌تواند تا چه اندازه ماکیاولیستی باشد و هدف را با تمام وجود قربانی وسیله کند، نشان می‌دهد که روش «شعبان بی مخ» همچنان ادامه دارد.

در یکی از برنامه‌های جدید این شبکه معلوم‌الحال مجری می‌گوید: «از همصدایی هنرمندها گفتیم اما این را هم بگوییم که هنوز چهره‌هایی هستند که خیلی هم شناخته شده هستند ولی سکوت کرده‌اند و هیچ واکنشی نشان نداده‌اند، افرادی مثل «رامبد جوان» «احسان علیخانی» «هومن حاجی عبدالهی» «علی پروین» «امیر قلعه نویی» «سالار عقیلی» «بهاره رهنما» «بهنوش بختیاری» و خیلی‌های دیگر. الان وقتش است که سکوتتان را بشکنید و تمام قد حمایت کنید از مردمی که دارند برای «آزادی‌شان» و «آزادی‌تان!!!» فریاد می‌زنند و یک دنیا هم با آن‌ها همصدا  شده ولی شما هنوز در خوابید!»

همیشه این واقعیت وجود دارد که بدی و هیاهو و زشتی نمود بیشتری دارد. حتما و قطعا سر و صدای عده‌ای سلبریتی در فضای مجازی که به تحریک جوانان و نوجوانان می‌پردازند، نمود بیشتری نسبت به سهم قابل توجهی از سلبریتی‌ها و هنرمندان و اهالی فرهنگ و رسانه دارد که با عقلانگی و به دور از احساسات زودگذر، به مسائلی که باعث ناآرامی می‌شود دامن نمی‌زنند زیرا به درستی می‌دانند که این روش به هیچ عنوان شیوه درست و کارای مواجهه با مشکلات و بعضا نارضایتی‌ها نبوده و نخواهد بود. 

اگر خوب به رخدادهای چند روز اخیر توجه کنیم درمی‌یابیم که تا اینجای کار جز مرگ مشکوک چند نفر و میلیاردها میلیارد خسارت مالی و تخریب اماکن عمومی و ایجاد مشکل در آمد و شد و امور روزمره مردم و امور اداری خروجی قابل قبولی بدست نیامده است. بخصوص در این عصر که عصر گفتمان است و می‌شود مسائل را با دریافت آرا و نظرات همدیگر به سادگی حل و فصل کرد، بهره از شیوه‌های خشونت‌آمیز و آشوب‌طلبانه، راهی جز تباهی در پی نخواهد داشت.

در این میان رسانه‌های معاند اما به شدت خوشحال و مسرورند از این اغتشاشاتی که آن‌ها از دور نظاره‌گر و تحریک کننده هستند و از نزدیک این جوانان و نوجوانان هستند که بهای نارفیقی این جماعت را می‌پردازند. حالا کار به جایی رسیده که «منوتو» می‌آید و در یکی از برنامه‌هایش به عدم حضور اکثریت سلبریتی‌ها در حمایت از اغتشاشات اعتراف می‌کند که البته این اعتراف با پس زمینه و امید به همراه کردن اکثریت هنرمندان و سلبریتی‌هاییست که تن به وطن فروشی و اغتشاشات نداده‌اند.

مادامیکه اینچنین رسانه‌هایی در مواقعی به دروغ انسان را آزاد و مخیر می‌نامند و ادعا می‌کنند که نباید هیچ کسی را بخاطر عقیده و واکنش یا عدم واکنش‌های شخصی‌اش مورد مواخذه قرار داد لیکن خودشان الان به صورتی کاملا بی‌پرده با ذکر نام به تهدید هنرمندان و سلبریتی‌ها می‌پردازند و هدف اصلی‌شان این است که یا آن‌ها را به زور و تهدید به راه خود بیاورند یا اغتشاشگران و معاندین را بیشتر متوجه این اکثریت کنند و برای آن‌ها شرایط و فضایی ناامن ایجاد کنند تا به مقصود اصلی خود یعنی همان آشوب و تجزیه و ویرانی وطنی بیانجامد که خون‌ها نثارش شده است.

هرچند این فعالیت‌ها و برنامه‌ها تداوم داشته باشد، به لطف امام عصر (عج) و سکان‌داری داهیانه رهبر انقلاب، میهنمان با سربلندی از این شرایط هم عبور خواهد کرد و ایران سربلند ایران اسلامی به راه خود ادامه خواهد داد و همچنان سرمشق کشورهای خواهان آزادی و برابری خواهد بود.

منبع: فارس