کد خبر 1420356
تاریخ انتشار: ۱ مهر ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۳

نمازگزاران در شهر کرمان و دیگر شهرهای استان کرمان امروز بعد از اقامه نماز جمعه در اعتراض‌ به حرکات هنجارشکنانه اغتشاشگران و توهین آنان به مقدسات و شهدا راهپیمایی کردند و نیز درجریان این حرکت در حمایت

به گزارش مشرق، این تظاهرات در شهر کرمان بعد از اقامه نماز جمعه از مصلای بزرگ امام علی (ع) تا میدان بسیج با حضور اقشار مختلف مردم و مسئولان برگزار شد.

در این راهپیمایی که امام جمعه، استاندار، فرماندار، فرمانده انتظامی،سایر فرماندهان نیروهای نظامی و نمایندگان مردم در مجلس نیز در همراهی با آحاد مختلف مردمی حضور داشتند شعارهای «مرگ بر آمریکا، فراجا تشکر تشکر، نیروی انتظامی حماییت می کنیم، مرگ بر ضد ولایت فقیه، مرگ بر انگلیس و مرگ بر منافق » سردادند.

«نیروی انتظامی باعث امنیت است، پیروی از رهبری باعث هر عزت است، ای رهبر آزاده آماده ایم آماده، خونی که در رگ ماست هدیه به رهبر ماست، این همه لشکر آمده به عشق رهبر آمده، عامل اغتشاشات آمریکاست عامل این جنایت آمریکاست» از دیگر شعارهای راهپیمایان در کرمان بود.

بعد از سردادن این شعارها عده ای از شهروندان در خلال راهپیمایی با حضور در کنار ماموران انتظامی به آنان گل رز هدیه دادند و از تلاش های آنان در تامین امنیت تشکر کردند.

همچنین این افراد ضمن اینکه شعار «اهانت به قرآن رسم منافقین است فتنه و آشوبگری کار منافقین است» سر می دادند پلاکاردهایی نیز با مضمون«فتنه گر بیچاره مزدور اسراییل است، آشوبگر بی حیا سرباز اسراییل است، لبیک یا حسین(ع)، پلیس خادم ملت پلیس فدای ملت» در دست داشتند.

راهپیمایان با در دست داشتن تمثال رهبری و حاج قاسم سلیمانی بندهایی از قطعنامه پایانی این راهپیمایی را با ندای الله اکبر تایید کردند.

طی روزهای اخیر و به بهانه مرگ مهسا امینی دختر کُرد که هنوز علت قطعی مرگ وی توسط پزشکی قانونی اعلام نشده عده ای از اغتشاشگران به بهانه تجمع برخی افراد و با حضور در این تجمع ها در سطح کشور ضمن تخریب اموال عمومی و کشتار دیگر شهروندان یا ماموران، به مقدسات دینی و شهدا نیز توهین کردند.

برخی از اغتشاشگران در شهر کرمان بنری از عکس سردار سلیمانی را در بلوار جمهوری طی چندروز اخیر به آتش کشیدند که سبب جریحه دار شدن احساسات عمومی مردم بویژه در شهر زادگاه این شهید شده است.

گزارش ها حاکیست که در سایر شهرهای استان کرمان نیز امروز پس از اقامه نماز جمعه، شهروندان با حضور در راهپیمایی، ضمن اعلام انزجار از حرکات اغتشاشگرانه سودجویان طی روزهای اخیر، اهانت به مقدسات و ارزش های دینی را محکوم کردند.

پیش از این راهپیمایی نیز نماینده ولی فقیه در استان کرمان در خطبه های امروز نماز جمعه ضمن محکومیت اهانت اغتشاشگران به مقدسات و شهدا تاکید کرد که طی حوادث اخیر برخی خواص نیز لغزیدند.سخنان امام جمعه کرمان در خطبه های امروز نماز جمعه را می توانید از طریق لینک زیر مطالعه کنید:


 

برچسب‌ها