کد خبر 1420311
تاریخ انتشار: ۱ مهر ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۲

هزاران نفر از شهروندان فلسطینی برای اقامه نماز صبح در مسجدالاقصی و مسجد ابراهیمی شهر الخلیل، واقع در کرانه باختری حضور یافتند.

به گزارش مشرق به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، هزاران نفر از شهروندان فلسطینی به درخواست شخصیت های دینی و اسلامی برای اقامه نماز صبح در مسجدالاقصی و مسجد ابراهیمی در شهر الخلیل حضور یافتند.

شخصیت‌های دینی و اسلامی و گروه‌های فلسطینی روز گذشته طی فراخوان‌هایی خواستار حضور گسترده فلسطینیان در نماز صبح و جمعه مسجد الاقصی به منظور مقابله با توطئه‌های شوم اشغالگران علیه این مکان مقدس شده بودند.

صهیونیست‌ها تصمیم دارند به مناسبت اعیاد یهودی به طور گسترده و دسته‌جمعی به مسجد الاقصی یورش برده و آیین های تلمودی را در داخل آن بجای آوردند.

همچنین گروه های مقاومت فلسطین نیز خواستار حضور گسترده شهروندان کرانه باختری، قدس اشغالی و اراضی اشغالی ۱۹۴۸ در مسجدالاقصی شدند.

بر همین اساس، جنبش حماس رژیم صهیونیستی را مسئول کامل هر گونه تعرض به مسجدالاقصی دانست و تاکید کرد که این رژیم با اقدامات خود کل منطقه را به سمت جنگ دینی سوق می دهد.

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین «حماس» از کشورهای اسلامی و عربی و همه انسان های آزاده جهان خواستار مداخله فوری برای حفاظت از قدس اشغالی و مسجدالاقصی شد و بر پایبندی به دفاع از حقوق ملت فلسطین با تمام ابزارهای ممکن تاکید کرد.