کد خبر 1419044
تاریخ انتشار: ۲۷ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۹:۲۳

سرمربی تیم ملی فوتبال جوانان گفت: به هدف‌مان یعنی صعود مقتدرانه رسیدیم.

به گزارش مشرق، عبدالصمد مرفاوی، پس از برتری دو بر صفر تیم ملی فوتبال جوانان کشورمان برابر امارات و صعود مقتدرانه از گروه J مسابقات مقدماتی قهرمانی آسیا، اظهار داشت: از قبل می‌دانستیم که بازی سختی را پیش رو خواهیم داشت چرا که امارات به دنبال بهبود وضعیت خود در جدول بود و برای صعود شانس داشت. امارات تیم خوبی است و اطلاع داشتیم که با تمامی توان وارد زمین می‌شود. بازی را خوب شروع کردیم اما متاسفانه به گل نرسیدیم. در نیمه دوم استراتژی خود را تغییر داریم و کاملا بر بازی مسلط شدیم.

وی افزود: همین باعث شد تا به گل برسیم و در ادامه هم گل دوم را به ثمر رساندیم تا سه امتیاز بازی را به دست بیاوریم. خدا را شکر که توانستیم به هدف‌مان برسیم و با اقتدار صعود کنیم.

سرمربی تیم ملی جوانان در پاسخ به این سوال که به نظر می‌رسید ایران در نیمه نخست حریف را دست کم گرفته و زیاد فشار نیاورده است، گفت: از قبل می‌دانستیم که بازی سختی در پیش خواهیم داشت. بازی‌های قبلی امارات را دیده بودیم و می‌دانستیم که این تیم در عمق خط دفاعی مشکل دارد. به همین دلیل وینگرهای ما باز بازی می‌کردند. با این حال مدافعان امارات بسیار بسته بازی می‌کردند و همین‌ اجازه حرکت به مهاجمان ما را نداد. در نیمه دوم تغییر تاکتیک دادیم و همین موضوع سبب شد تا به گل برسیم.

مرفاوی درباره اینکه تیم ملی با همین شرایط به مرحله نهایی مسابقات در ازبکستان می‌رود یا خیر، توضیح داد: خب طبیعتا در مرحله بعدی بازی‌های سختی پیش رو خواهیم داشت.  استعدادهای خوبی در فوتبال ایران داریم و تا ۶ ماه آینده که بازی‌های نهایی آغاز می‌شود، فرصت مناسبی است که هم تیم را تقویت کنیم و هم تمریناتمان را پیگیری کنیم تا بتوانیم راهی جام جهانی شویم.

وی در در پاسخ به سوال خبرنگار قرقیزستانی درخصوص حضور در شهر بیشکک و کشور قرقیزستان نیز گفت: ما اینجا خاطره خوبی به جای گذاشتیم چرا که موفق به صعود شدیم. از میزبانی فدراسیون و مردم قرقیزستان تشکر می‌کنم چراکه آنها مردم مهربانی بودند.